Целта на германския гигант е да обнови имиджа на популярната марка и да я направи достъпна за по-широк кръг купувачи. През следващите година и половина "Мерцедес" ще пусне коли в ценова листа от 25 000 до 450 000 долара - или по нещо за всеки.
Според специалисти обаче рекламната кампания може да се окаже доста рискована, защото "Мерцедес" е символ на лукс и приравняването на марката към възможностите на обикновените хора може да има обратен ефект за продажбите.
Очаква се тази година компанията да изхарчи 35 млн. долара от своя американски рекламен бюджет за нови тв реклами и постери, които ще бъдат с един сюжет - собствениците на автомобила, снимани до техните коли.
В тези реклами няма да се говори за конски сили, за мощност на двигателя, за суперлукс и екстри, а ще бъде заложено на емоционалната връзка между собственика и неговия мерцедес, на сантименталното чувство и човешкия облик.
Рекламите се завъртат в САЩ от 1 април.
В един от трите клипа участват покойната кинолегенда Гари Купър и бившата баскетболна звезда Карим Абдул-Джабар.
В другите реклами обаче са снимани най-обикновени хора, които имат екстремна професия или водят интересен живот, като например южноафрикански ветеринар, който ползва своя мерцедес, докато лекува лъвове в пустинята.
Компанията ще разчита най-вече на представянето на новите модели, сред които дизеловия "Mercedes E320 CDI", който ще излезе през април на базова цена 50 000 долара.
Германският автомобилостроител е продал 218 000 коли в САЩ през миналата година, което е ръст с 3% в сравнение с 2002 г. Този резултат обаче е по-малък отколкото при конкурентите от BMW, "Lexus" и "Cadillac". Продажбите на "Мерцедес" за първите два месеца на тази година са паднали с 1%.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!