Е вропейската комисия предупреди потребителите да използват през лятната ваканция защитни продукти срещу слънчевите лъчи само с нови етикети.
Изискването за нови етикети е по доброволно споразумение между Европейската комисия и производителите на плажни масла, постигнато през 2006 г.
Целта е да не се допускат повече надписи от типа "Пълна защита" или "100-процентна защита" срещу ултравиолетови А лъчи (UVA), защото такава защита не съществува и подобни рекламни указания заблуждават потребителите.
Новите означение по етикетите на слънцезащитните продуктите трябва да са: "Слаба защита" (Low protection)със защитен фактор 6-10, "Средна защита" (Medium protection) с фактор 15-20-25, "Висока защита" (High protection) с фактор 30-50, и "Много висока защита" (Very high protection) с фактор 50+.
Ултравиолетовите А-лъчи предизвикват преждевременно остаряване на кожата и могат да засегнат имунната система. Както и ултравиолетовите B-лъчи, те могат да доведат до рак на кожата.
Вече около 80% от продаваните продукти за защита от слънчевото лъчение са с етикети, които носят новите надписи. Доброволното споразумение с производителите се изпълнява добре, заяви Хелън Кърнс, говорител на еврокомисаря за защита на потребителите Меглена Кунева.
Въпреки това службата на Кунева ще следи внимателно пазара, за да не се появяват продукти със заблуждаващи потребителите етикети. Срещу нарушителите ще се вземат строги мерки.
Единственото изключение ще е за стоки със стари надписи, произведени през миналата година, чийто срок на годност още е валиден и които още не са продадени.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!