В проучването, направено сред дилърите на компютърна техника в страната, са класирани общо 240 марки от 28 хардуерни ИТ продукти в три отделни категории: най-продавана марка от самите дилъри, най-предпочитана марка за продажба и марката с впечатление за най-големи продажби на пазара в страната. Хардуерните продукти, актуални на пазара в страната, са разделени в следните направления: компютърни системи, периферия, компоненти, мрежи, мултимедия.
Ето накратко победителите в съответните хардуерни сегменти, в категорията «най-продавана марка» по данните на CBN:
Acer се изкачва до водещ бренд в бизнеса с мултимедийни прожектори. Несменяемият лидер при UPS системите от 11 години - APC - остава на първото място и през 2008. Един от най-проспериращите брендове на българския пазар - ASUSTek - е най-продаваната марка в бизнеса с дънни платки и видеокарти. Canon държи първо място в две продуктови линии - копирна техника и цифрови фотоапарати. При MP3 устройствата Creative става най-продаваният бренд. В мрежовия хардуер марка N1 вече е D-Link. В бизнеса с кутии има нов водач - Foxconn. За трета поредна година Epson държи първото място при матричните принтери. HP пък е марката с най-много първи места - общо шест: това е най-продаваният бренд в продуктовите линии на марковите настолни компютри, сървърите, МФУ- лазерни и струйни, принтерите - лазерни и струйни. Intel очаквано e N1 марка в процесорите. Kingston е безапелационно най-продаваният бренд и при RAM, и при Flash паметите. Logitech има първи места при клавиатурите, мишките и мултимедийната периферия. При оптичните устройства LG вече заема водещата позция. Първото място в бизнеса с монитори за трета поредна година е за Philips.
Toshiba е най-продаваният бренд преносими компютри в дилърските канали за 2008. При структурните кабелни системи след пет години присъствие в класацията за първи път на върха застава SCS на Reichle De Massari. Марката - абсолютен лидер при твърдите дискове, отново е Seagate. При носителите лидерската позиция отново е за Verbatim.
Изследването IT Survey Bulgaria 2008 е проведено в периода септември-октомври 2008 сред ИТ дилъри от 22 града в България, които държат 18% от продажбите и са работодатели на 16% от заетите в сегмента. 81% от попълнилите анкетните листове са представители на висшия мениджмънт и собственици на компании, поясняват от CBN.
Повече за проучването и данните от него можете да откриете и на сайта на агенцията.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!