В ъв Франция се наблюдава все по-видима промяна на манталитета. Хората все повече се замислят за околната среда и бъдещето на планетата.
А това от своя страна ги прави добри слушатели, когато им се говори за екология. Съвсем естествено е в тази връзка да се появяват все по-често
рекламни послания с екологична насоченост,
но за съжаление не винаги казаното е вярно.
За да се борят срещу тези недобросъвестни рекламодатели 70 асоциации и личности създадоха наскоро независим орган за наблюдение на рекламата.
Един от примерите за реклама с екологочино послание е тази, в която насекомо буквално се влюбва в последния модел автомобил на френски производител.
Колите се хвалят като "зелени", "екологични" и близки до природата. Дори прекалено близки, когато става дума за автомобилите 4х4, чиято екологична насоченост често се изтъква от производителите.
Жак Оливие Барт от WWF и член независим орган за наблюдение на рекламата обяснява, че европейския норматив EURO 4 изисква всички нови модели да отделят въглероден диоксид не повече от 140 г/км.
Повечето обаче имат нива от 170-180 г/км.
"Колкото и странно да е, много често тези автомобили се представят в природна обстановка. Една японска марка, за която подадохме сигнал преди три седмици, набляга на факта, че колата идва от Япония, страната на Протокола от Киото.
Като че ли това е достатъчно, за да се снеме отговорността от всички въпроси, касаещи околната среда. Това съвсем не е така, тъй като този 4х4 отделя 170-180 г/км СО2, което далеч над EURO 4.
Именно този тип лъжливи послания искаме да премахнем от френския рекламен пейзаж", обяснява той.
Рекламите с лъжливи послания на тема околна среда могат да се коментират на адрес Lalliance.fr
В Турция
екологичният аргумент остава все още прекалено незначителен,
тъй като страната има висок растеж и голямо потребление.
Често пъти търговците на климатици се опитват да изтъкнат икономиите, които реализират предлаганите от тях уреди.
На практика на турския пазар е невъзможно да се открие какъвто и да е намек за опазване на околната среда. Не е познато и разделното събиране на отпадъци.
Ако летните жеги ви накарат да сравните характеристиките на климатиците, за да си изберете подходящ модел, със сигурност ще попаднете на такъв, за който се казва, че е най-икономичният в света.
Друг модел, на германски производител, е известен с това, че за него е употребен най-малко амбалаж. А това означава, че се намаляват отпадъците и следователно отделянето на въглероден диокдид.
Като се има предвид обаче, че преди седмица температурите в Турция надвишиха 40 градуса и че продажбите на климатици през тази година са нараснали с 80% можем само да си представяме какво е претърпяла околната среда.
Още повече че заради жегите
потреблението на електроенергия в курортите нарасна с 20%
Така единственият потребителски продукт, който полага, макар и малко, грижи за околната среда се оказва истинско екологично бедствие. Охлаждайки въздуха, той затопля климата на планетата.
Според статистиката
България е на едно от първите места в света по увеличение на метанстанциите
Предимствата на метана са две - екологично чист и значително по-евтин от бензина.
Лек автомобил, който харчи на 100 километра извън града бензин за 16 лв, на метан харчи само 5 лв.
Наличието на доста метанстанции в страната и ниската цена дават възможност да се инсталират метанови уредби на автобусите от масовия транспорт, на таксиметровите и частните коли.
Метановите уредби могат да бъдат поставени на всички бензинови двигатели, но първоначалната инвестиция не е по силите на всеки шофьор.
Цените се движат от 300 до 1300 лева. Росен, който има такава уредба, се надява
до няколко месеца инвестицията му да се възвърне
Това е уверението от фирмата на бившата волейболна звезда Любо Ганев, която се занимава със строеж на метанстанции и оборудването на автомобилите.
Всички, които са избрали метана потвърждават възвръщането на инвестицията. Всъщност, причината да изберат екогоривото е цената, едва след това обръщат внимание на екологичната му стойност.
Хората от бранша са убедени, че потреблението на екогоривото ще нараства именно заради ниските цени, а впоследствие ще се усети и значението му за околната среда.
Защото освен икономическа ефективност, с използването на метан се създават предпоставки за намаляване на вредните газове. Това е основната идея в София, един от най-замърсените български градове, да бъдат пуснати около 60 екоавтобуси на метан.
Метанът като автомобилно гориво може да намали отделянето на парниковите газове до 25% в сравнение с останалите най-нови разработки на коли, използващи петролни продукти.
Това е напълно в синхрон с и изискванията на ЕС - до 2020 година поне
25% от обществения транспорт да премине на алтернативно гориво
По последни данни у нас около 15 хил. леки автомобили и 200 автобуси използват метан, което на фона на общия автомобилен поток е малко.
Метан използват най-много таксиметровите шофьори.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!