Б ългарин си е поръчал "Бугати Вейрон" - най-скъпия сериен автомобил в света, съобщава в. "24 часа". Според източници на изданието това е бизнесмен, свързан с боклука на София и вестникът предполага, че става дума за Румен Гайтански, шефът на фирма "Волф".
Пред "24 часа" негови роднини са потвърдили, че той е проявявал интерес към ултралуксозното возило, но самият Гайтански е отказал всякакъв коментар.
Цената на "Бугати Вейрон" е над 1 млн. евро, а след всички такси, които трябва да се платят, може да достигне и до 1,5 млн. евро. Всекидневникът, според информацията на който колата ще е в София до седмица, припомня, че именно Гайтански е собственик и на първия у нас "Мерцедес SLR Макларън".
Неотдавна авторитетното американско списание "Форбс" обяви "Бугати Вейрон" за най-скъпия автомобил в света. Вторият в тази класация - "Пагани Зонда Роудстър" остана далеч назад, струвайки почти два пъти по-малко.
Освен най-скъпата серийна кола, "Вейрон" е и най-бързата - максималната й скорост е 406 км/ч. Ускорението от 0-100 км/ч, разбира се е умопомрачително, но далеч по-впечатляващо е ускорението от пълен покой до 300 км/ч - само 14 сек!
Подобни постижения са съвсем логични, имайки предвид техническите характеристики на луксозната машина. Двигателят й с работен обем от 8 л е 16-цилиндров, W-образен. Максималната му мощност е точно 1001 к.с.
Скоростната кутия е 7-степенна, автоматична. Техниката й е взета назаем директно от... Формула 1, разбира се. Задвижването е постоянно 4х4.
Спойлерите тук не са въпрос на елегантен дизайн, а налагащи се изисквания на физиката. Без тях автомобилът просто не би могъл да остане на пътя при умопомрачителните скорости, на които е способен.
Съвсем отделен, естествено, е въпросът, че автомобил като този вероятно няма да понесе особено добре състоянието на пътища като българските...
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!