Проблемът с трафика в София е основна тема в много от днешните печатни издания.
В. "Труд" отделя две страници по темата и съобщава за искането на столичния кмет Бойко Борисов колите на държавниците, които се движат по т.нар. специален режим "Мизия", да спрат да го правят от 8 до 9.30 ч. сутринта и от 17 до 18.30 ч.
Борисов е изпратил писма до президента Георги Първанов, председателя на парламента Георги Пирински и премиера Сергей Станишев. Според кмета спецрежимът, който осигурява т.нар. зелена вълна за правителствените кортежи, може да се ползва в пиковите часове само по изключение.
"Трябват пътища на две нива", смята секретарят на комисията по безопасност на движението Алекси Кесяков. Според него трябва да се направи оценка на трафика и след това да се изградят стратегии за решаване на проблема със задръстванията.
"Без сини буркани в час пик", е челното заглавие на в. "Монитор". Обучени регулировчици ще се заемат с намаляване на задръстванията в ключовите места в града, те ще са част от Агенцията по трафика, която ще бъде създадена в София до месец, пише "Монитор".
Работата на бъдещата структура вчера са обсъдили вътрешният министър Румен Петков и столичният кмет.
"Всеки трети българин с кола", съобщава в. "24 часа". Според проучване на Асоциацията на европейските производители на автомобили, България е на второ място по регистрирани нови коли за първите 10 месеца на тази година и само Литва е преди нас.
Пред вестника началникът на КАТ Алекси Стратиев твърди, че една от причините за задръстванията в София е лошото паркиране.
"Може да се спре напливът в София", твърди в интервю за "Труд" Петър Междуречки, бивш кмет на София (от 1977 до 1986 г.). Той дава пример с Германия, където този проблем бил решен с разумна данъчна политика и разпределяне на производителните сили по цялата територия на страната.
"Червени оставки летят из страната", съобщава в. "Труд". Двама от лидерите на БСП в Кюстендил, които са и депутати от "Коалиция за България" - Иво Атанасов и Мая Манолова, кръстосаха шпаги, след което хвърлиха оставките си, пише вестникът.
Председателят на местната организация Иво Атанасов е отбелязал, че оставя поста си не защото има вина за провала на кметските избори в Кюстендил, а заради недоверието на висшето ръководство на БСП към него.
Според Атанасов новоизбрания кмет на Кюстендил Петър Паунов (СДС) бил съдружник на зам.-председателя на кюстендилската организация на БСП Мая Манолова. Тя също е подала оставка. Не приемам подхода, при който вината се търси другаде, а не в нашата работа и в нас самите, цитира думите й "Труд".
"БСП вече нито е лява, нито е номер 1", заявява в интервю за в. "Стандарт" Иво Атанасов. Реториката на БСП е сбъркана, винаги се е печелило с думи в България - Бойко Борисов например е овладял до съвършенство диалога, коментира Атанасов.
Не критикувам правителството по оста ляво-дясно, смятам, че Станишев води възможната политика за момента, но той е в коалиция, където партньорите не са с леви нагласи, а има и икономически реалности, посочва Иво Атанасов.
"БСП пак си сложи стъклените очи", коментира в друг материал "Стандарт". Бедата е, че хората и елитът живеят в две различни Българии, се посочва в публикацията.
"СДС се отказа от следизборен "лов на вещици", коментира в. "Труд". Вестникът отбелязва, че "на първото четене" на изборния анализ преди дни лидерът на СДС Пламен Юруков и хората му са забранили вълната от оставки на местни сини водачи, провалили се на вота.
В материал "Непреходните муцуни на прехода" в. "Сега" развива тезата, че Желю Желев и Иван Гранитски от сдружението на интелектуалците "Съзидание" май опипват почвата за коалиция БСП-СДС. Разсъжденията на автора са провокирани от мнението, изразено от Желев, че БСП управлява добре, както и от думи на Иван Гранитски, че няма да е лошо БСП и СДС да направят коалиция.
Такава коалиция на пръв поглед е утопия, но не и в контекста на целия преход, в началото на който БСП/БКП създаде СДС, а в края партията -майка ще си прибере отрочето, но това ще се случи след време - сега преходът не е свършил, заключава авторът.
"Ще приемаме с матура по литература", казва пред в. "24 часа" проф. Борислав Борисов, ректор на УНСС.Той информира, че по този начин ще става класирането в направления с една специалност, например журналистика. Най-голямата промяна е, че приемът ще е по професионални направления, а не по специалности, и във всяко професионално направление през първите две години ще се учат едни и същи дисциплини, обяснява проф. Борисов.
"Сегашната пенсионна система е обречена на фалит", твърди пред в. "Сега" Адриана Младенова от Института за пазарна икономика. Сегашната система предполага солидарност между поколенията и сегашните работещи трябва изцяло да издържат пенсионерите, но в условията на застаряващо население системата е обречена на фалит, смята тя.
Младенова коментира и че увеличаването на акцизите ще изяде до голяма степен ефекта от по-ниското ефективно облагане на доходите на гражданите.
Вестниците информират, че река Марица е преляла и е заляла ГКПП Капитан Андреево вчера. "Пороите въртят едни милиони" анализира "24 часа". Авторът коментира, че за щетите от наводненията се дават милиони, но резултатите са "направо мижави", в "черната география" на наводнените и пострадали попадат почти винаги едни и същи градове и села, а причината са "досадно еднакви".
Окръжната прокуратура в Бургас е внесла в съда обвинителния акт срещу Максим Стависки, съобщава печатът. Обвинението остава за причиняване на смърт на едно лице по непредпазливост и след употреба на алкохол, както и на тежка телесна повреда на друго лице.
"Пишем 10 отговора за "Тракия", информира в. "Труд". ЕС най-вероятно ще благослови концесията за магистрала "Тракия", до седмица ще бъде подписан нов анекс към договора с концесионера - португалско-българския консорциум "Магистрала "Тракия", цитира вестникът думите на зам.-министъра на строителството Савин Ковачев и Емил Коцев, шеф на държавната фирма "Техноекспортстрой", която има 24% участие в консорциума.
В новия анекс ще се съдържа гаранция ,че България ще плаща на концесионера суми за по-нисък от очаквания трафик по магистралата, но те няма да надвишават 50% от приходите на аутобана за съответния период. България е приела писмено да отговори на 10 въпроса на Европейската комисия, свързани с критиките срещу концесията.
"Косово не бърза да обявява независимост", казва пред в. "Дневник" Марти Ахтисаари, пратеник на ООН за статута на Косово. Косоварите ще оставят време на Съвета за сигурност на ООН да обсъди ситуацията, отбелязва той.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!