"Жертвите на пожара във влака станаха 9", съобщава "Сега". Минималните надежди, че няма да има девета жертва при трагичния пожар във влака София-Кардам, се изпариха след излизането на окончателните резултати в катедрата по съдебна медицина - Плевен.
Вчера категорично е била разпозната самоличността на последните три жени, които бяха в неизвестност. Докато обаче жертвите вече са известни, причината за пожара и действията по спасяването на хората са обвити в мистерия.
Официално от прокуратурата и следствието обясняват само, че се работи по всички версии. Проверява се вероятност за техническа неизправност в електрическата инсталация и фатална човешка небрежност. Наблюдаващият прокурор Валери Мирчев заяви, че умишлен палеж също не е изключен.
"По 10 000 лв. за семействата", пише "Стандарт".
По 10 000 лв. обезщетение ще плати държавата на близките на всеки от деветимата загинали в трагичния инцидент с влака факла край Червен бряг. Това реши кабинетът на извънредно заседание.
Премиерът събра спешно министрите вчера следобед, за да решат обявяването на национален траур. "Нека да не създаваме покрай този трагичен случай нереална представа за БДЖ", призова транспортният министър Петър Мутафчиев.
Той подчерта, че трябва да се намерят причините и да се решат проблемите. "Категорично искам правителството да даде оценка за политиката, която водим в момента, и дали е грешна тя", настоя министърът.
"БСП против Мутафчиев да подаде оставка", отбелязва "Монитор". От БСП бяха категорични, че на този етап не може да се каже, че именно министър Петър Мутафчиев е виновен за трагедията във влака София-Кардам.
Секретарят на червените Антон Кутев посочи, че трябва да се направи анализ на причините и да се установят виновните, които да бъдат наказани. Трябва да имаме конкретни резултати от анализа, за да можем да преценим дали министърът е човекът, който трябва да понесе отговорността за инцидента, добави Кутев.
Централните всекидневници съобщават, че на извънредно съвещание на кабинета вчера министрите обявиха 5 март за ден на национален траур заради трагедията във влака София-Кардам.
Днес националният флаг на държавните институции ще бъде свален наполовина. В знак на съпричастност към загиналите и техните близки правителството призова да бъдат отменени планираните масови тържества.
"Изборите далеко, бариерата високо", коментира "Сега". Започна сезонът на стратегическото прегрупиране за предстоящите парламентарни избори - без значение предсрочни или редовни.
Ако маневрите на партийните централи сполучат, следващите избори ще откроят пет основни политически играча - ГЕРБ, прелъстената и изоставена от партньорите си БСП, негласния Либерален алианс между НДСВ и ДПС, някаква "обединена" десница и "Атака".
Интересното ще започне чак след вота. И ако изборите не почукат по-скоро на вратата, при топящото се влияние на ГЕРБ, международната неприязън към "Атака" и немощта на сините нищо чудно след 2009 г. пак да ни управлява социално-либералният вектор, все по-малко социален и все повече либерален.
"Безпаричието превърна БДЖ в ковчег без дъно", е анализът в "Монитор". Посочва се, че за цялостно обновяване на вагонния и локомотивния парк на БДЖ са необходими около 1 млрд. евро за следващите 10 години.
За да станат нашите железници съвременни е необходимо закупуването на 800 вагона, 50 електрички и 25 дизелови мотриси, сочат разчетите. Явно, за да се оправи батакът в железопътния ни транспорт, само с палиативни мерки няма да стане.
Заради това най-добре е компанията да бъде приватизирана преди релсите и вагоните да бъдат нарязани на скраб.
"53% скок на жилищата в София за една година", посочва "24 часа". Средно с 53% са поскъпнали жилищата в София през 2007 г., показват данните на агенция "Форос".
Най-голям ръст е отчетен при панелните апартаменти - с 63%. Новото строителство се е увеличило най-малко - с 45%. Във Варна средното нарастване на цените е било 39%, а в Русе - 30%.
"Печалбата на ЧЕЗ България през 2007 г. намалява с 13 млн. лв.", отбелязва "Пари".
Енергийното дружество ЧЕЗ е реализирало печалба от 75 млн. лв. през 2007 г., което е с 13 млн. лв. по-малко в сравнение с предходната година. Това съобщи регионалният мениджър на ЧЕЗ груп за България Любош Павлас.
Причината за този спад е, че увеличението на цените на електрическата енергия през юли 2007 г. не беше достатъчно, за да компенсира нарасналите разходи за персонал и амортизация на мрежата, посочи Павлас.
През 2005 г. ЧЕЗ придоби електроразпределителните дружества в София, София-област и Плевен.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!