П рез миналата година чуждестранните туристи са оставили в страната 96,5 млрд. долара, което е доста над повече от похарчените през 2000 г. 88 млрд. долара, съобщи Американската асоциация на туристическата индустрия, цитирана в електронното издание на сп. "Форбс".
При курс един долар към 1,6 евро или два долара за британска лирa за туристите, идващи от страни със силна валута, слабият долар означава по-евтини стоки.
Тенденцията може да раздвижи туристическия пазар, изпаднал в летен застой. През март, последния месец, за който има данни, чуждестранните туристи са похарчили 11,4 млрд. долара - над 20% повече спрямо същия месец на миналата година.
За туристическата индустрия обаче увеличеното харчене на туристите има горчиво-сладък вкус. Между 2000 и 2007 г. страната е посрещнала с 2,1 милиона по-малко туристи в сравнение с пика от 26 млн., отбелязан през 2000 година.
"В сегашната обстановка е много лесно да се приеме, че нещата се развиват добре, но истината е, че не сме се върнали на предишното положение", заяви Джеф Фрийман, висш служител на асоциацията.
Вътрешният туристически пазар е привлекателен за чуждестранните посетители. Великобритания, Япония и Германия продължават да са държавите, от които идват най-много туристи, въпреки че броят на туристите от Бразилия, Китай и Индия през април тази година се е увеличил от 11 до 23 на сто.
Туристите предпочитат най-вече да посещават ресторанти, забележителности в градовете и исторически места. Всичко това може да стане в космополитни градове като Ню Йорк и Лос Анджелис, в които разходите, направени от чуждестранни туристи са се увеличили.
През 2007 г. Ню Йорк е посетен от 46 млн. туристи от страната и чужбина, които общо са похарчили 28 млрд. долара. От 2000 г. чуждестранните туристи са се увеличили с 34% според представители на компанията "Ен Уай Си енд къмпани", която рекламира града като туристическа забележителност. Очаква се в растежът в туризма през тази година да се забави, но Ен Уай Си прогнозира растеж от 4%.
Туристите харчат парите си най-вече в кварталите около прочутите музеи и атракциони, но се наблюдава интерес и към предградията, например Бронкс. Там има ботаническа градина и зоопарк. Туристите се опитват да опознаят самия Ню Йорк като посещават бутици и изискани ресторанти.
Туризмът в Лос Анджелис също отчита увеличаване на чуждестранните гости. Местните туристически организации отбелязват, че през 2007 г. 2,6 млн. туристи са похарчили 3,4 млрд. долара, а регистрираното увеличение е от 138 хил. души и 200 млн. долара спрямо 2006 г.
Най-предпочитаното от туристите място е тематичният парк на студията "Юнивърсъл", а други посещавани места са музеят "Гети", Бевърли център и Театър "Нокиа", в който се снима телевизионното предаване "Идолът на Америка" (American Idol, чиято българска версия се казва "Мюзик Айдъл").
В Бевърли център са се увеличили покупките, направени от туристи в луксозни магазини на "Луи Вюитон", "Долче и Габана" и "Гучи".
Увеличават се и посетителите на природните паркове и местности. Най-предпочитано е 15-дневно пътуване из западните щати, което включва престои в Лос Анджелис, Големия каньон, Долината на смъртта и Йосемити.
По време на пътуването туристите посещават големите магазини и правят походи до индиански резервати.
Джеф Фрийман от Американската асоциация на туристическата индустрия оценява притока на средства от туристите като положителна тенденция, но въпреки това се тревожи за бъдещето: "Слабостта на американската икономика е временно явление. Какво ще стане, когато доларът се засили?".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!