Ц ените на тока ще се пресмятат по нов начин, посочва "Труд". Сегашният механизъм за определяне на цените на тока трябва да бъде преразгледан съвместно с електроразпределителните дружества, заяви министърът на икономиката и енергетиката Петър Димитров пред посланиците на България по света.
Цените на тока у нас сега зависят от определената възвръщаемост на собствения капитал на Енергото, която е 16%. Този принцип стимулира дружествата да правят по-големи разходи. А целта трябва да бъде те да работят по-ефективно, обясни Димитров.
Брюксел търси нашите юпита, уверява в интервю за "Стандарт" евродепутатката Филиз Хюсменова. Тя посочва, че кметовете, които ще бъдат избрани наесен, ще са първите, избрани в България след влизането ни в ЕС, и добавя:
"Визията им, политиката им, способностите им са измерими с европейските критерии. Ако досега основен проблем, който беше изтъкван от общините, е, че няма пари, днес основен проблем е как да се усвоят парите.
Решението на Европейската комисия за финансиране на българските
региони за 2007 г. само по линия на цел "Сближаване" е в размер
300 892 058 евро. Как ще се усвоят тези средства е въпросът, който избирателите трябва да задават на кандидатите за местна власт."
"Еггед Бг" влиза с 20 тролейбуса в съвместна фирма с Русе, съобщава "Дневник".
Дъщерна компания на израелската "Еггед" и русенската община учредяват съвместно транспортно дружество с капитал 50 хил. лв. при съотношение 65% за инвеститора и 35% за кметството.
Това е записано в намеренията на общата фирма, чийто устав ще се гласува на заседание на общинския съвет. Целта на новото дружество е да се повиши качеството на градския транспорт в града.
След регистрацията на фирмата страните ще направят апортни вноски, като "Еггед БГ" ще прехвърли на дружеството правото на собственост на 20 тролейбуса на възраст не повече от 12 години и в много добро техническо състояние.
Община Русе ще апортира правото на собственост върху електрическата инфраструктура, а така също и недвижимите имоти, използвани от кметството за обслужване на линиите.
Докато собствеността върху електрическата инфраструктура и недвижимите имоти не е прехвърлена от общината на съвместната компания, градската управа ще осигури неограничени и ексклузивни права за използване на тази инфраструктура.
В този случай "Еггед БГ" ще гарантира на дружеството неограничени права за ползване на тролейбусите.
Туристическото лоби надделя за нощните екскурзии, констатира "Сега".
Само четири месеца след като със закон бяха забранени нощните автобусни екскурзии с деца, парламентът е на път да отмени частично тази забрана поради нуждите на туристическия бранш.
В проекта за промени на Закона за автомобилните превози, който трябва да мине днес или утре през пленарната зала на второ четене, е добавен текст, който разрешава автобусни превози "през тъмната част на денонощието", ако са част от предварително платен туристически пакет.
Ако не са част от такъв пакет, законът предвижда глоба от 1000 лв. за водач на автобус с ученици, който кара нощно време, и 3000 лв. при повторно нарушение.
Забраната за нощните превози с автобус на ученици бе въведена много време след трагедията в Лим, при която 12 деца от Свищов загинаха в катастрофа с автобус.
Повече от година в парламента се водеха дебати дали такива пътувания да се забранят и как точно, докато едва през март т.г. в Закона за автомобилните превози бяха записани глоби за водачите.
Тогава подозренията бяха, че пречка пред забраната е мощното туристическо лоби.
Наплив от заявления за получаване на сертификат за първи клас инвеститор заля Българската агенция за инвестиции, установява още "Сега". Само миналата седмица получихме десетина проекта, но документите по тях са върнати за доработване, заявяват от агенцията.
В края на август или от началото на септември трябва да влязат в сила промените в Закона за насърчаване на инвестициите. Те предвиждат проекти, свързани с туризъм и търговия, вече да не се възползват от преференциите, които сега се дават за инвеститорите от т.нар. "първи клас".
Досега от облекченията в закона, предвидени за сертифицирани инвеститори, се възползваха предимно проекти, свързани с туризъм и търговия, като основната цел беше да се получи евтино общинска или държавна земя.
По новия закон, за да получи сертификат за клас и да ползва преференциите, проектът вече трябва да е предимно в сферата на преработващата промишленост, компютърните технологии, научноизследователската дейност, хуманното здравеопазване.
Софийското парно ще ремонтира само сутрин и вечер, пише още "Сега". Столичната топлофикация предупреди вчера, че заради високите температури работниците й ще провеждат ремонтни работи само рано сутрин и късно вечер.
Според съобщението няма друг начин да бъде изпълнена лятната ремонтна програма и да се подготви системата за работа в зимни условия и затова дружеството се извинява, че ще причини неудобства на живеещите близо до ремонтните работи.
Това лято въпреки липсата на профилактика около 1/4 от мрежата е в ремонти, при които се налага спирането на топлата вода. Такива ремонти има в части от "Младост", "Дружба", "Борово" и на други места.
Климатици изядоха тока на "Козлодуй", съобщава "Стандарт". Заради рекордните горещини през последните дни духалките са увеличили значително потреблението на ток в страната.
Само бързото включване на резервни мощности ни спаси от срив в доставките на ток. В момента в АЕЦ "Козлодуй" тече планов ремонт на един от двата хилядника.
Така на практика от средата на юни централата работи с половината от мощностите си. Разчетите показват, че около 800 мвт от тока, произведен в VI блок, се гори основно за задоволяване на консумацията на климатици и вентилатори.
Като се махнат технологичните нужди на 1000-мегаватовия реактор, излиза, че цялата му свободна мощност отива за духалките. Това ще продължи до пускане на ремонтирания V блок в края на август или при захлаждане.
Засега у нас никой не знае колко точно са климатиците. Но според неофициални данни броят им доближава 1 млн.
Сурвакат ни с олио по 2,30 лв., предупреждава още "Стандарт". Олиото ще поскъпне с 15% до 2,30 лв. за литър, прогнозираха производители. Така цената му ще достигне тази на растителното масло в Европа.
Но причината не е влизането ни в ЕС, а слабата реколта от слънчоглед. Очаква се добивите да са с 80% по-ниски от миналогодишните, съобщиха от земеделското министерство.
Жътвата започна необичайно рано заради жегата и сушата. До два-три дни ще стане ясно точно колко са загубите и какво е качеството на слънчогледа.
До седмица ще знаем и цената на тон от новата реколта. По световните борси в момента тя е 400 долара.
Маслеността на родния слънчоглед със сигурност ще е по-ниска, отколкото през миналата година, което ще вдигне разходите за производство на олио. Това заяви шефът на съюза на производителите на растителни масла Видьо Видев.
В добрите години съдържанието на масла е 45%, но този сезон сигурно няма да надхвърли 30%, прогнозират експертите.
Скъпият ток също ще надуе цената на олиото, смята Видев. Според него растителното масло поскъпва в целия свят и страната ни няма да избегне тази тенденция.
Продават новото жито по 400 лв., информира още "Стандарт".
Новата пшеница трябва да струва поне 400 лв. за тон. Дори тази цена е нереално ниска, смята депутатът Венцислав Върбанов.
Според него помощите за зърнопроизводителите, които се предвиждат от държавата, също са недостатъчни. Предвидени са по 45 лв. на декар при реални разходи 75 лв. Това е като капка вода за умиращия от жажда, коментира Върбанов.
Производителите на зърно отново поискаха обявяване на бедствено положение. Бюджетният излишък да се разпредели за преки плащания на фермерите, пострадали от сушата, настояха те.
Това е най-тежката година за българските зърнопроизводители, заяви Красимир Аврамов, председател на Националната асоциацията на зърнопроизводителите.
Общ застрахователен фонд с участието на държавата, застрахователните дружества и фермерите, предложи бившият депутат от БЗНС-НС Моньо Христов. Консултативният съвет по зърното ще обсъжда отново днес проблемите и възможните решения в бранша.
Ограниченията върху авиацията ни падат през октомври, обявява "Новинар".
Проверка през октомври от Европейската агенция за авиационна безопасност на родните самолети може да доведе до отпадане на предпазната клауза, съобщиха от Министерството на транспорта.
Договорката за инспекцията е станала във вторник след среща на транспортния министър Петър Мутафчиев с комисаря по транспорт в Европейската комисия Жак Баро.
Европейският съюз ни наложи в края на миналата година предпазна клауза за авиацията и българските въздушни превозвачи могат да летят в ЕС като трета страна, без да извършват вътрешни полети между останалите държави членки.
В края на февруари Главна въздухоплавателна администрация сама ограничи полетите на товарните въздушни превозвачи в страните от общото европейско пространство и Исландия, Норвегия и Швейцария.
Гръцката "Айкон" купи 166 дка от Супер Боровец, съобщава "Пари". Община Самоков продаде имота за 37.430 млн. лв.
Купувачът "Айкон" е дъщерна на строително-инвестиционната група ГЕК, изпълнител на 60% от обектите за олимпиадата в Атина, реконструкцията на жп линията София-Свиленград, няколко жилищни комплекса в София.
Намерението на инвеститорите е да изградят голям ваканционен комплекс с хотели, апартаменти, търговски и SPA център. Предвидените инвестиции ще достигнат 100 млн. евро.
Над 60 компании искаха бизнеса "Бани и кухни" на American Standart, казва пред вестника вицепрезидентът на компанията за Източна Европа Васил Кънев.
Следвайки много стриктно определена програма, те бяха редуцирани до 18, после до седем, до два и накрая Bain Capital Partners бе обявен за победител.
Това беше най-подготвената компания, най-активната, работеше с най-голям и професионален екип, уточнява Кънев.
Над 70% от българите са без застраховки, пише още "Пари".
Този тревожен резултат показва последното национално проучване на"Галъп интернешънъл", направено по поръчка на застрахователната компания "Интерамерикан".
1/4 от българите не познават нито един застрахователен продукт, а 40% смятат, че нямат нужда от какъвто и да било вид застраховане.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!