Жил Ору е основател и управител на френския филиал на международната интерактивна агенция Icygen. Има общо 12 години професионален опит в интернет бизнеса.
Името му се свързва с на едни от най-големите уебагенции като френската "ДиректИнтерактив", "Ейджънси дот ком" (Agency.com) - филиал на "Омником", и др.
Специалността му е да разработва бизнес решения и консултации, свързани със стратегически и оперативни маркетингови планове за работа в интернет, индивидуални онлайн маркетингови решения и пр.
- Г-н Ору, като се има предвид опита ви в областта, какво според вас е най-важното, което се случи с интернет през последните пет години?
- Най-важното, което се случи през последните пет години, беше въвеждането на блоговете, защото те са буквално нов начин за комуникация с клиента чрез интернет.
Преди тях уебпространството беше нещо като рекламна област, която големите и малките компании използваха, за да показват самите себе си и продуктите си. До появата на блога нямаше много хора, които споделяха мнението си открито.
Блоговете обаче помогнаха потребителите да комуникират с компаниите. Паралелно с тях една от областите, които също претърпяха голямо развитие, са всички инструменти, създаващи онлайн групи за комуникация.
- А как виждате бъдещото развитие на Мрежата?
- Според мен бъдещето на Мрежата, разбира се, е свързано с тези революции, на които станахме свидетели. Що се отнася до икономиката, Мрежата ще се развива бурно.
Да вземем електронната търговия - тя става все по-важна. Франция например имаше традиции в поръчките по пощата, но за последната година 62% от тях преминаха към електронната търговия.
Преди време поръчката през Мрежата беше нещо необичайно, но сега благодарение на подобряването на сигурността на самите сайтове нещата се преобръщат. По мое мнение електронната търговия наистина става един от най-важните начини за правене на пари през интернет, а има потенциал за още по-голямо развитие.
Една от големите разлики между Франция и България, що се отнася до продажбите, е, че в моята страна B2B (business to business) продажбите са доста по-добре развити, а B2C (business to customer) частта е по-малка, а това ще се промени в бъдеще.
- Споменахте, че има подобрение в сайтовете за електронна търговия. Какво точно е то и какво очаквате в бъдеще?
- Смятам, че в началото на развитието на електронната търговия имаше просто сайтове с основните функции за подобни страници - нещо като електронни каталози.
През последните две или три години повечето от тези сайтове еволюираха, в тях присъства все повече маркетинговата страна, вече са по-концентрирани върху потребителите.
- Какви според вас са най-големите предизвикателства пред развитието на този пазар у нас?
- Познанията ми за пазара в България са свързани предимно с дейността, която "Icygen" е развила тук, и клиентите, които сме обслужвали. Смятам, че пазарът ви е точно като френския, като развитието му е може би една година назад от нашето.
Сигурен съм, че сайтовете за електронна търговия наваксват много бързо, защото е много по-лесно да започнеш от едно ниво и да наваксаш изоставането, отколкото да тръгнеш от нулата, както стана във Франция.
- Само за електронна търговия ли ще се използва интернет?
- Не. Ако погледнем статистическите данни в момента, във Франция 50% от потребителите използват Мрежата, за да разберат каква е прогнозата за времето. Това, естествено, не звучи сериозно.
Интернет се използва за търсене на работа, за търсене и препродажба на стоки и дори за C2C (customer to customer) комуникации. Можем да вземем за пример аукционни сайтове като eBay, които са все по-използвани от хората.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!