Българската певица Александрина Пендачанска блести в главната роля на операта "Жената от езерото" (La Donna del Lago) от Джоакино Росини, поставена в Нюйоркската опера (NYCOpera.com).
За първи път тази най-рядко изпълнява опера на великия италиански композитор е излязла на сцена в Манхатън преди 170 години и оттогава не е играна там. Произведението е изключително трудно заради много широкия диапазон на сопрановата и на двете тенорови партии.
Либретото е написано по известната поема на Уолтър Скот "Жената от езерото".
Творбата е поставена за първи път в Манхатън през 1834 г. в първия оперен театър в Америка, построен и ръководен от либретиста на Моцарт - Лоренцо да Понте. Оттогава не е играна в Ню Йорк.
След изключителното изпълнение на българската оперна певица наблюдател на Асошиейтед прес написа: "Постановката беше странна, но за щастие имаше силен състав, оглавяван от сопраното Александрина Пендачанска, мецосопраното Лаура Нолен и тенора Бари Банкс."
В коментара си агенцията подчертава, че "Пендачанска изпълнява главната роля с блестящи височини, владеейки елегантно колоратурната партия на Росини до самия финал на операта с арията "Tanti affetti".
В два различни броя "Ню Йорк таймс" публикува отзиви за продукцията и изпълнителите. Вестникът отбелязва, че "театърът залага отново на вече известния състав от постановката на "Ермионе" от Росини през 2004 г. - тенора Бари Банкс и "удивителното сопрано Александрина Пендачанска".
Преди три години Нюйоркската опера отличи българската певица с наградата "Дива" за изпълнението на Ермионе в едноименната опера на Росини.
Елена е в центъра на "Жената от езерото" и сопраното на Александрина Пендачанска успява истински да овладее Росиниевите пасажи и да създаде въздействащ образ, пише още "Ню Йорк таймс".
По повод премиерата в. "Нюз дей" написа: "Ярко се открои сопраното Александрина Пендачанска, която изпя очарователна Елена. Нейната вокална линия изпъкваше ярко над оркестъра, летейки като гладък камък над водната повърхност."
Сп. "Варайъти" посочва: "Александрина Пендачанска вдъхва смелост в ролята на Елена, което е добре дошло в партия, която иначе лесно би приличала на жертва. Нейните блестящи височини и стабилни гръдни тонове са силно вълнуващи, а пасажите в стакато се леят прелестно."
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!