Ци ите на жилищата опират тавана си, обявява "Дневник".
Бумът в търговията с недвижимо имущество достига своя пик и още от догодина ще започне поевтиняване на имотите - това прогнозираха във вторник от ръководството на Националното сдружение за недвижими имоти (НСНИ).
По данни на сдружението миналата година са сключени над 198 000 сделки за покупко-продажба на обща стойност 3,3 млрд. евро, като ръстът е с 31% спрямо 2003 г.
Средните цени на жилищата в София са били 600 евро/кв.м, колкото в Букурещ, докато в Анкара и Истанбул са били двойно по-ниски, каза Ели Монева, член на управителния съвет на НСНИ и вицепрезидент на Централноевропейската мрежа на асоциациите за недвижими имоти (CEREAN). Тя посочи, че в същото време в района на Докторската градина в столицата има сделки за 1400 евро/кв.м, каквато е средната цена на апартаментите в Брюксел.
Кабелните оператори плашат с четири пъти по-високи цени, съобщава още "Дневник".
Новите цени на БТК за използване на каналната й мрежа ще доведат до драстично поскъпване на тв и интернет услугите за крайните потребители, алармира във вторник Асоциацията на българските кабелни оператори (АБКО).
Това щяло да лиши от модерни комуникации над 60% от домакинствата. В момента цената на кабелната телевизия е около 15 лв. месечно, а може да скочи четирикратно, предупредиха от АБКО.
НЕК дава на общините строежа на малки вецове, пише още "Дневник".
Енергийното министерство започва семинари с общините и инвеститори, на които ще бъдат представяни проекти за изграждане на малки водни централи, съобщи зам.-енергийният министър Илко Йоцев.
Малките централи ще са с мощност от 10 киловата до 1 мегават. Така общините ще пестят средства и ще използват централите например за решаване на проблемите с водата, обясни той.
В разяснителната кампания ще участват експерти на Българския енергиен форум. От енергийното министерство допускат, че частните инвеститори могат да купят част от проектите на преференциални цени.
"Милко Ковачев: Държавата е отстранена неправомерно от общото събрание на "Слънчев бряг" АД" е друго от заглавията в "Дневник".
Държавата е отстранена неправомерно от общото събрание на "Слънчев бряг" АД, заяви пред радио "Дарик" министърът на икономиката Милко Ковачев.
Според министъра, чието ведомство е принципал на курортното дружество, отсъствието на домашния адрес в пълномощното е абсурдна теза за недопускане до събранието. Министърът на икономиката смята, че изпълнителният директор на "Слънчев бряг" АД Милена Бакалова не защитава интересите на държавата и си е позволила самоуправство и е отстранила тези, които носят мандата с 3/4 от акциите.
Такситата ще поскъпнат с около 20%, предупреждава "Сега".
Обмисляме увеличение на цените на таксиметровите услуги, но още е рано да кажем кога ще стане това, заявява пред вестника изпълнителният директор на една от най-големите таксиметрови компании "О.К. Супертранс" Людмил Лазаров.
Той поясни, че повечето фирми в бранша са на същото мнение. Неговият най-голям конкурент "Т-експрес" (позната още като 1280) обаче няма да променя цените в скоро време, поясни председателят на управителния съвет на таксиметровата компания Спас Атанасов.
Двете фирми държат най-големия дял от такситата в столицата - около 800 коли имат "О.К. Супертранс" и близо 2000 "Т-експрес" и реално диктуват правилата на пазара.
КЗК задължи Велчев да промени режима за внос на захар, обявява още "Сега".
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) реши, че разпределението на квотата за внос на сурова тръстикова захар в началото на годината е направено с нарушение. Това съобщиха от комисията.
Антимонополистите твърдят, че промените в наредбата N11 от 2003 г., които определят начина за разпределението на квотата, водят до установяване на монопол. В промените е записано, че заявки за количества захар се приемат до 1 януари т.г. (неработен ден), а разпределението става на 3 януари. Автор на текстовете е финансовото министерство.
Комисията постанови те да се отменят. В страните от ЕС за внасяне на заявки за внос и обработката им се отделят седем работни дни, коментира пред вестника изпълнителният директор на "Захарни заводи"-Горна Оряховица Георги Узунов.
Пак отлагане на строежа на новото летище София, пише още "Сега".
Строежът на новия пътнически терминал на летище София вероятно ще бъде забавен до пролетта на 2006 г. Това съобщи вчера началник-отдел "Стратегически инвестиции" във финансовото министерство Добринка Кръстева.
Причината за забавянето е, че предстои транспортното министерство да обяви нови търгове за оборудване на летищния терминал, казаха експерти от финансовото ведомство.
Последният засега срок за завършване на обекта е 31 август т.г., и то след като беше удължаван вече няколко пъти. Според транспортното министерство фирмата, изпълнител на летището - "Щрабаг", е предложила на неизвестни и ненадеждни фирми да осигурят оборудване - транспортни ленти за багаж,
рентгени за багаж и пътници, багажни ленти, системи за чекиране, системи за поддържане на пистата и т.н.
Доставчиците им са избирани още през 2001 г. и доскоро нямаше възможност офертите да бъдат променяни. Това е заради строгите правила за избор на главен изпълнител, наложени от финансиращата банка - ЕИБ (Европейска инвестиционна банка).
Плащаме двойно за аутобана до морето, алармира "Стандарт".
Между 2,7 и 5,1 млн. евро ще струва километър от магистрала "Тракия". Това предвиждат разчетите в инвестиционната програма, приета заедно с подписването на договора.
Изграждането на цялото трасе и ремонтът на вече съществуващи участъци ще погълне 717 млн. евро за пет години. През първите три години от концесията трябва да се построи отсечката от Стара Загора до Карнобат с дължина 117 км. Предвидените разходи за нея са 311 млн. евро, т.е. близо 2,7 млн. на километър.
Северната дъга на софийския околовръстен път от 22,5 км ще струва 115,3 млн. евро, или над 5,1 млн. евро на километър. До петата година от началото на договора трябва да се построи и участъкът Калотина-София, който е 48 км.
Цената му е 125 млн. евро, или почти 2,7 млн. евро на километър. Отделно ще бъдат похарчени 36,4 млн. евро за нужното оборудване, което включва поставяне на тол-съоръженията.
Миньори отново блокират София, пише още "Стандарт".
Под пълна блокада ще бъде София и днес. Затварянето на главните пътни артерии в столицата се налага заради нов протест на миньорите, организиран от КНСБ и "Подкрепа" и митинг срещу приватизацията на ТЕЦ "Бобовдол".
До 11 ч. коли няма да влизат и в двете посоки по ул. "Гурко" и булевардите "Евлоги Георгиев" и "Васил Левски". Между 11 и 15 ч. пък няма да може да се минава с автомобил по "Аксаков", "Цар Шишман" и "Васил Левски".
Миньорите ще струпат камара въглища пред Агенцията по приватизация и ще поставят кръст с надпис "Тук почива българският въгледобив", пише в официалното съобщение на КНСБ.
Иран готов да купи "Роувър", съобщава още "Стандарт".
Иран се интересува от изкупуването на фалиралата британска автомобилна фирма "Ем Джи Роувър" и се надява, че ще може да я възстанови. Това заяви иранският министър на промишлеността и мините Ешак Джахангири, цитиран от АП и "Ройтерс".
"Проведоха се разговори. Сега сме на етапа на оценките", допълва Джахангири. Групата "Ем Джи Роувър" фалира в началото на април след краха на сделката за създаване на съвместна фирма с китайската автомобилостроителна компания "Шанхай аутомотив индъстри корп".
Бизнестемите в пресата днес, 27 април 2005 г.
Кабелните оператори плашат с четири пъти по-високи цени, съобщава "Дневник". Новите цени на БТК за използване на каналната й мрежа ще доведат до драстично поскъпване на тв и интернет услугите за крайните потребители, алармира във вторник Асоциацията на българските кабелни оператори (АБКО). Иран готов да купи "Роувър", обявява "Стандарт".
27 април 2005, 12:13
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!