20 к омпании искат концесии на пристанищата "Сомовит" и "Леспорт", пише "Дневник".
По 10 български компании заявиха интерес за участие в конкурсите за концесия на пристанищата "Сомовит" и "Леспорт", съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията.
В понеделник изтече срокът за подаване на заявленията за участие. Сред кандидатите са ТЕЦ "Марица 3" - Димитровград, собственост на Христо Ковачки, варненската "Интерком груп", занимаваща се с доставка на метали и стъкло, "Трансимпекс", "Полимери", "Портфлот Бургас", която е собственост на роднина на Христо Ковачки и "Газтрейд".
Договорът за "Тракия" ще бъде подписан, информира още "Дневник".
Договорът за концесия на магистрала "Тракия" с консорциума от държавните "Автомагистрали", "Техноекспортстрой" и португалските компании МСФ, "Лена" и "Сомаг" ще бъде подписан през следващата седмица, съобщи министърът на регионалното развитие Валентин Церовски пред вестника.
Той ще влезе в сила, ако бъдат изпълнени три условия - Комисията за защита на конкуренцията и Евростат се произнесат положително и се получи съгласието на Европейската инвестиционна банка.
"Мейджи Дайъриз" планира продажби на българско мляко в Китай, съобщава още "Дневник".
Японската компания "Мейджи Дайъриз" предлага на българската страна да разширят пазара на кисело мляко, в момента се проучват възможностите за навлизане в Китай.
Това е обявил президентът на компанията Шигетаро Асано при срещата си с министъра на икономиката Милко Ковачев, който е на едноседмична визита в Япония. Днес той ще участва в официалното откриване на Световното търговско изложение ЕКСПО 2005 в град Аичи.
Китайско текстилно цунами наближава България, обявява още "Дневник".
Китайско текстилно цунами залива от началото на годината световния пазар и ефектът от него вече се усеща в България.
Производителите в ЕС и САЩ вече се оплакаха от шокиращ скок от стотици проценти във вноса на китайски платове и дрехи и настояха властите веднага да наложат защитни мита.
НОИ иска и държавата да участва в осигуряването, пише "Сега".
Шефът на НОИ Йордан Христосков предложи и държавата да внася осигурителни вноски за работещите.
В момента осигуряването се дели между работодател и работник в съотношение 70:30. Нужен е и външен ресурс, който да подобри пенсионноосигурителната система и да повиши реалните доходи от труд, смята Христосков.
Два телекома пускат безплатни разговори в мрежите си, обявява още "Сега".
Два алтернативни телекома - "Орбител" и "Спектър нет", обявиха официално вчера, че започват дейност, предлагайки и безплатни телефонни разговори.
Те са само за абонатите, които водят разговори с други абонати на същите мрежи. "Орбител" предлага от тази седмица интегрирана услуга за фирми, която включва интернет и телефон.
При нея абонатът подписва договор с "Орбител", получава номер и започва да води градски разговори по 4,2 ст. на минута с ДДС. Тъй като няма задължителна такса от 13,2 ст. за започване на разговор, както ще иска БТК от 1 април, цената излиза с около 40% по-ниска, отколкото на БТК.
Това е обаче само при разговори с продължителност от около 2,5-3 минути. При по-дългите цената излиза почти същата както на градските разговори през БТК.
Плащаме 24 лева пътна такса от София до Бургас, изчислява "Стандарт".
Цена от 2,5 евроцента на километър без ДДС е постигната в договора с концесионерите на магистрала "Тракия".
Това съобщи пред Би Ти Ви Йордан Мирчев, шеф на временната анкетна комисия за целесъобразността на концесията на аутобана. При тези условия за близо 400-километровото шосе ще се плащат към 12 евро с ДДС.
Само колите на фирмите ще могат да си връщат данъка от 20%о върху цената. Тол-таксите (за изминато разстояние) ще се въведат от 2007 г., предвижда още проектодоговорът, който трябва да бъде сключен до 1 април.
Той ще бъде парафиран в началото на следващата седмица, обяви строителният министър Валентин Церовски, който трябва да го подпише от страна на държавата.
Бизнестемите в пресата днес, 24 март 2005 г.
24 лева пътна такса ще струва преминаването по магистралата от София до Бургас, съобщава "Стандарт". Цена от 2,5 евроцента на километър без ДДС е постигната в договора с концесионерите на "Тракия". Това съобщи пред Би Ти Ви Йордан Мирчев, шеф на временната анкетна комисия за целесъобразността на концесията на аутобана.
24 март 2005, 10:28
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!