Кк куренцията в ЕС плаши най-много фирмите, обявява "Дневник".
"Кризата за българския бизнес е неизбежна. Не вярвам някой да има ясна представа какво го чака през 2007 г. Никой не знае какво всъщност са "европейските стандарти". Така управителят на веригата за химическо чистене "McClean" Галина Йосифова описа очакванията си за присъединяването към ЕС.
А всъщност Йосифова не е типичен пример за евронеориентиран предприемач - фирмата й съществува от 10 години чрез франчайзинг на световна верига и още от тогава е била принудена да работи по стандартите на ЕС. В дружеството са заети десетина души, всички са обучени в чужбина, от години са въведени стандарти за качество и екология.
БТК ще свърже училищата във виртуална частна мрежа, съобщава още "Дневник".
Българската телекомуникационна компания (БТК) е готова да свърже всички 3200 български училища в най-голямата виртуална частна мрежа (VPN) от ново поколение, съобщиха от телекома.
Това е записано в сключения вчера договор между Агенцията за развитие на съобщенията, информационните и комуникационните технологии (АРСИКТ) и консорциумът, в който влизат БТК, "Телелинк", "Парафлоу комюникейшънс" и "Ларексо".
Договорът е за изграждане на интернет свързаност на училищата в цялата страна и на единен център за управление на комуникациите и съдържанието. През миналата седмица консорциумът беше определен за доставчик на интернет от транспортното министерство.
Софийското сметище стана заложник на изборите, пише още "Дневник".
София е изправена пред реалната опасност отново да бъде зарината в боклуци около изборите в края на юни.
Ултиматумът, който жителите на Суходол дадоха на столичния кмет Стефан Софиянски да затвори сегашното сметище, изтича на 30 юни. Прехвърлянето на градските отпадъци към "Кремиковци", обаче среща съпротива от живеещите наоколо, а екоминистърът Долорес Арсенова, която трябва да го разреши, както и самият кмет са кандидат-депутати именно в този избирателен район.
Сериозен отлив на рекламни приходи очаква телевизиите, които ще бъдат заменени от интернет, информира още "Дневник".
През 2020 г. ефирната телевизия ще е изчезнала заедно с програмните схеми и подвижните телевизионни станции.
Абревиатурите ABC, NBC и CNN все още предизвикват асоциация в съзнанието на хората, но предпочитания към определен канал вече няма да има. Бъдещето на телевизията като основно забавление ще е отминало и няма да може да бъде спасено дори от бума на шоупрограмите.
Зрителите лесно ще се отегчават, особено когато любимите им предавания бъдат "заразени" с рекламни блокове. Прогнозите на медия специалистите са, че спортните събития най-вероятно ще запазят аудиторията си, но не и риалити предавания като "Сървайвър".
Семействата на бъдещето може би ще продължават да следят любимите си сериали, но няма да бъдат обезпокоявани от рекламни блокове и сами ще избират кой епизод кога ще гледат. Рекламодателите ще имат право да популяризират продуктите си, докато тече сериалът, но в замяна на това ще поемат част от тв таксите, които съответното домакинството трябва да плаща.
Това ще направи рекламата много по-таргетирана, защото компаниите ще знаят всичко за тези семейства и ще имат позволението им да атакуват вниманието им.
МВФ отчете, че България е икономически стабилна, пише "Сега".
Приключи първия преглед по предпазното споразумение на България с Международния валутен фонд (МВФ), съобщиха от финансовото министерство след заседанието на борда на директорите на фонда.
В изказванията си директорите са посочили, че въпреки външните предизвикателства страната е постигнала напредък в икономическите и финансовите реформи. Според тях този напредък изпраща сигнал към международните среди, че и занапред ще се поддържа макроикономическата стабилност у нас.
Първоначално Бордът на директорите трябваше да одобри доклада на мисията по първия преглед през февруари. В края на миналата година обаче мисията на фонда и правителството не се разбраха за политиката на разходите и минималната заплата. Така тогава прегледът остана незавършен и се наложи мисията на фонда да дойде и през март, за да се изгладят разминаванията.
Новият кабинет може да промени договора за "Тракия", информира още "Сега".
Следващото българско правителство ще преразгледа договора за концесията на магистрала "Тракия". Това прогнозира вчера в. "Франкфуртер алгемайне цайтунг".
Според кореспондента му в Брюксел над българските и румънските управляващи виси ултиматумът на Европейската комисия - или да се борят срещу корупцията, или да рискуват влизането си в ЕС през януари 2007 г. Въпреки това кабинетът на Симеон Втори подписа договор за концесия за 35 години за магистрала, който е против правилата на ЕС за възлагане на обществена поръчка.
Властта ще дели един самолет с народа, обявява още "Сега".
Президентът, председателят на Народното събрание и премиерът използват от вчера един и същ самолет с пътниците на авиокомпания "България Ер".
Новият правителствен самолет - "Боинг 737-500", произведен през 1993 г., е взет на лизинг от авиокомпанията, която ще плаща по-голямата част от вноските за него и ще го използва за редовни полети, стана ясно при представянето на новата машина вчера.
Пътуваме с час повече до морето, предупреждава "Стандарт".
С час повече се пътува с кола до морето заради жестоките дупки по главните пътища. 10 шосета се кърпят в момента.
Най-трудно е движението по автомагистрала "Хемус". В ремонт е половината от главния път София-Видин. Движението става в едното платно. Изпреварването е забранено. Резултатът са зверски задръствания.
"Булгартабак" пусна нашенски "Парламент", информира още "Стандарт".
Български вариант на цигарите "Парламент" пусна "Булгартабак". Марката се нарича "Престиж рецес филтър" и кутията струва 1,70 лв.
Филтърът има активен въглен и въздушна камера, както при вносната марка. Той е и с лазерна перфорация. Така не се усеща остатъчният аромат на тютюна, обясни директорът на "Благоевград БТ" Христо Лачев.
Бизнестемите в пресата днес, 19 май 2005 г.
Пътуваме с час повече до морето, предупреждава "Стандарт". С час повече се пътува с кола до морето заради жестоките дупки по главните пътища. 10 шосета се кърпят в момента. Най-трудно е движението по автомагистрала "Хемус". В ремонт е половината от главния път София-Видин. Движението става в едното платно. Изпреварването е забранено. Резултатът са зверски задръствания.
19 май 2005, 11:27
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!