Вч чев наложи нови условия в преговорите за "Тракия", пише "Дневник".
Съдбата на концесията на магистрала "Тракия" става все по-неясна, след като за втори път беше отложено подписването на засекретения договор с избрания без търг или конкурс българо-португалски консорциум.
Във вторник изтече законовият 30-дневен срок за приключване на сделката. С решение на подпис в понеделник вечерта обаче, преди премиерът Сакскобургготски да замине за Мароко, Министерският съвет удължи с нови две седмици преговорите с "Автомагистрала Тракия", в който влизат държавните "Автомагистрали" и "Техноекспортстрой" и португалските компании МСФ, "Лена" и "Сомаг".
Забраняват се генетични опити с тютюн, роза и лоза, съобщава още "Дневник".
Лабораторни опити за генно модифициране с тютюн, маслодайна роза и лоза в България са забранени. Това решиха окончателно депутатите, след като приеха на второ четене още няколко текста от Закона за генетично модифицираните организми.
Преди дни представители на няколко института отново настояха с научна цел да бъдат разрешени опитите с тези култури. Противниците на генните модификации обаче заявиха, че страната трябва остави растенията в забранителния списък поради стратегическото им значение.
"Хонда" се опасява от пиратско производство на нейни мотори у нас, информира още "Дневник".
Има опасност в България да започне пиратско производство на мотоциклети и мотопеди на "Хонда", алармираха на пресконференция от официалния вносител у нас на превозните средства на японската фирма "Бултрако".
От компанията са притеснени от появили се в медиите информации след визитата на вицепремиера и министър на икономиката Лидия Шулева в Пекин през октомври м.г. Според публикациите китайската компания "Лифън" (Chongqing Lifan Industry Group) е постигнала договореност с българското дружество ДА Ес Еф (DASF) за съвместно производство у нас на мотоциклети, мотопеди и микробуси по лиценз на "Хонда".
Варантите върху акции на БТК не са се търгували никога, обявява още "Дневник".
Варантите върху акции на БТК, издадени от "Банк Аустрия кредитанщалдт" на Виенската фондова борса, досега не са се търгували никога.
Ценните книги, които дават правото за закупуване на определен брой акции от БТК по предварително фиксирана стойност до изтичане на определен срок, са качени на борсата в началото на февруари.
Президентът смъмри парламента за Ирак, смята "Сега".
Първанов настоява Народното събрание да отговори преди изборите: "Докога ще стоим в Дивания?"
Президентът Георги Първанов нападна остро парламента заради "непрекъснатото мърморене в строя" и заради това, че не поема отговорност заради смъртта на Гърди Гърдев. Държавният глава стори това в специално изявление заради дискусията около мисията ни в Ирак.
Според Първанов българските бойци нямат вина за инцидента, а основната причина за него е недостатъчната координация между коалиционните сили. Той подчерта, че стои въпросът "защо българският патрул не е информиран от американците, че техните части в района са приведени в пълна бойна готовност заради опити за нападение срещу тях".
Във вътрешнополитически план т.нар. "приятелски огън", който Първанов предпочита да нарича съюзнически, станал "сигнал за масиран, откровен братоубийствен отстрел".
Стоманеният крал Митал купува собственика на "Кремиковци", съобщава още "Сега".
Компанията Global Steel Holdings Limited (GSHL) ще купи собственикът на "Кремиковци" - "Финметалс холдинг".
Това съобщиха от фирмата. От "Кремиковци" отказаха коментар.
Преговорите по сделката са приключили още през февруари миналата година и тогава е подписано споразумение с основните акционери в "Кремиковци" за закупуване на техния дял, пише в съобщение на компанията. "Финметалс холдинг" притежава 71% от акциите на комбината.
От 17 август м.г. Алок Гупта, експерт в GSHL по металургични предприятия, е в борда на директорите с решение на надзорния съвет на "Кремиковци". Индийската компания има завод в Галац, за който не достига кокс и проявява интерес към коксо-химическото производство на "Кремиковци" от доста време.
МВФ и кабинетът изгладиха различията, информира още "Сега".
Правителството и Международният валутен фонд изчистиха основните си различия, стана ясно след вчерашните срещи на мисията на фонда с председателя на парламента Борислав Великов и шефа на бюджетната комисия Нина Радева.
Правителството отстъпи за компанията "Публични инвестиционни проекти". Капиталът й ще бъде намален със 120 млн. лв. от досегашните 340 млн. лв. За готовността на кабинета да направи този компромис финансовият министър Милен Велчев заговори още през януари.
Формуляри помагат на гражданите да съдят държавата заради тока, пише още "Сега".
Потребителите имат законови основания да заведат индивидуални искове срещу Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), с които да потърсят обезщетение за нанесените им щети със сметките за ток.
Това съобщи председателят на Федерацията на потребителите Павел Кърлев. Става дума за щетите, понесени от цените на тока след 25 юни 2003 г.
Въведените от регулаторната комисия цени на електроенергията за битови нужди от тази дата бяха отменени от Върховния административен съд (ВАС). Това е решение на петчленен състав на ВАС, което не подлежи на обжалване.
5,5 млрд. евро нужни в транспорта за 10 години, обявява "Стандарт".
Инвестиции от над 5,5 млрд. евро са нужни в транспортния сектор през следващите 10 г. Това става ясно от Стратегията за развитие на националната транспортна система на България до 2015 г., подготвена от екипа на вицепремиера Николай Василев.
Ако успеем да осигурим тези публични и частни инвестиции, страната ни ще стане лидер в транспортния сектор на Балканите и в Югоизточна Европа, посочи Василев.
"Фрапорт" обещава нови терминали за летищата ни, пише още "Стандарт".
"Фрапорт" ще построи нови пътнически терминали на летищата във Варна и Бургас до 2008 г. Това заяви Андреа Пал, вицепрезидент по глобалните инвестиции на компанията.
"Фрапорт" е един от 4-мата кандидати за концесионирането на двете ни летища. Компанията участва в консорциум с варненската корабна агенция "Бон Марин стар". До 2010 г. всяка от двете аерогари ще обслужва над 2 млн. пътници, обещават още от компанията.
Бизнестемите в пресата днес, 16 март 2005 г.
Съдбата на концесията на магистрала "Тракия" става все по-неясна, след като за втори път беше отложено подписването на засекретения договор с избрания без търг или конкурс българо-португалски консорциум, пише "Дневник". Във вторник изтече законовият 30-дневен срок за приключване на сделката. С решение на подпис в понеделник вечерта обаче, преди премиерът Сакскобургготски да замине за Мароко, Министерският съвет удължи с нови две седмици преговорите с "Автомагистрала Тракия", в който влизат държавните "Автомагистрали" и "Техноекспортстрой" и португалските компании МСФ, "Лена" и "Сомаг".
16 март 2005, 11:46
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!