Са ата "Тракия" получи нов тласък, обявява "Дневник".
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се е самосезирала и е образувала дело за концентрация при създаването на консорциума между държавните "Техноекспортстрой" и "Автомагистрали" и португалските компании "Лена", МСФ и "Сомаг".
Той ще строи магистрала "Тракия". Председателят на комисията Петко Николов съобщил новината на среща с организацията "Прозрачност без граници", която разследва сделката за концесията на магистралата.
Консорциумът "Автомагистрала Тракия" беше създаден през миналата година, като португалските компании държат 51% в него. Според "Прозрачност без граници" е осъществена концентрация без разрешението на КЗК.
Общините търсят бизнеспартньори, информира още "Дневник".
Инвестиционен форум "Общините - партньор на бизнеса" се състоя в рамките на Международния пролетен панаир в Пловдив.
Управите по места трябва по-бързо да се отворят за съвместна работа с предприемачите, заявиха участниците. Проблем е изграждането на общинските инфраструктури, но не по-малък е намирането на инвестиции, заяви Гинка Капитанова, изпълнителен директор на Фондацията за реформа в местното самоуправление.
Германия е против ревизия на договора на България с ЕС, пише още "Дневник".
Германското правителство е категорично против преразглеждането на договора за присъединяване на България към Европейския съюз.
Това заяви в понеделник федералният министър на правосъдието Бригите Цюприс след среща с българския си колега Антон Станков в Берлин. Според нея подетата от германската консервативна опозиция кампания за преразглеждане на договора с България е безотговорно и е част от предизборната кампания в страната.
Депутатът от Бундестага Михаел Щюбген, който е член на парламентарната група за приятелство с България, заяви, че желае Германия да подпише договора за присъединяване с България отделно от този с Румъния. Не знам дали има подобна юридическа възможност и затова ще потърся правен съвет, каза той.
България получи по-висок кредитен рейтинг от японска агенция, съобщава още "Дневник".
Японската агенция за кредитен рейтинг (JCR) повиши инвестиционния рейтинг на България за дългосрочния дълг в чужда валута от BBB- на BBB със стабилна перспектива, съобщиха от Министерството на финансите.
Оценката за рейтинга за дългосрочния дълг в местна валута също се повишава от BBB на BBB+ със стабилна перспректива. Това е първото повишение на присъдения вече инвестиционен рейтинг на страната, което се прави в контекста на подписването на договора за присъединяване на България към ЕС, отбелязват от министерството.
Руснаци спечелиха тецовете във Варна и Русе, обявява "Сега".
Агенцията за приватизация (АП) обяви вчера РАО "Единна енергийна система на Русия" (РАО "ЕЕС") за победител в конкурса за продажба на 100% от тецовете "Варна" и "Русе".
До 25 дни руската компания компания трябва да докаже произхода на средствата, с които ще плати за сделката. До 30 дни трябва да се сключи договор.
Руснаците предложиха 389,727 млн. евро за ТЕЦ "Варна" и 119,997 млн. евро за Русе. Ако няма прекъсване или отлагане на срокове, най-ранната възможно дата за сключване на сделка е 10 юни, обясниха от АП.
"Нова акция срещу колите в центъра на столицата" е друго от заглавията в "Сега".
Единственият начин София да стане по-чист град е центърът да бъде изцяло затворен за движение на лични автомобили.
Препоръката е записана в програма за намаляване на замърсяването на въздуха в столицата, поръчана от общината на Софийска енергийна агенция СОФЕНА. Тя ще бъде обсъдена на сесията на общината в четвъртък.
Според ръководителя на проекта инж. Иван Шишков в района между бул. "Евлоги Георгиев", "Сливница", "Христо Ботев" и НДК трябва да се движат само колите на градския транспорт, "Бърза помощ", МВР и учрежденията. "Хората, които живеят в центъра, трябва да могат да паркират, но да се движат ограничено с автомобилите си", смята той.
Турция иска $30 млн. обезщетение за "Хера", съобщава още "Сега".
Анкара поиска 30 милиона долара обезщетение за кораба "Хера", който потъна на 13 февруари миналата година на входа на Босфора с 19 души екипаж - българи и украинци, съобщи турският вестник "Хюриет".
179 метровата "Хера" превозваше въглища под камбоджански флаг. Вестникът уточнява, че е заведено дело срещу шипинговата компания, собственик на кораба "Хера".
Това е регистрираната в Сейнт Винсент и Гренадин "Маестро шипинг", собственик на която е Милен Балчев. Мениджър на "Хера" беше регистрираната във Варна "Провидънс шипинг трейдинг".
София, Пловдив и Варна водят по чужди инвестиции, информира още "Сега".
София-град е на първо място у нас по разпределение на чуждестранните инвестиции.
Това съобщи вчера министърът на икономиката Милко Ковачев при откриването на инвестиционния форум "Общините - партньор в бизнеса" в рамките на пролетния панаир в Пловдив. Разпределението на инвестициите е основен показател за развитието на регионите у нас.
Според него на първо място е София-град с 57% инвестиции, следва Варна с 8,6% и Пловдив със 7%, поясни Ковачев. По данни на БНБ за миналата година чуждестранните инвестиции у нас са около 2 млрд. евро.
Земеделци ще поискат субсидии за износ на пшеница, пише още "Сега".
"Има опасност цената на пшеницата от новата реколта да падне до 120-130 лв. за тон. Това е под себестойността й и производителите ще се принудят да продават на загуба", каза в Плевен зам.-председателят на парламентарната комисия по земеделие Венцислав Върбанов.
На среща със земеделския министър Нихат Кабил той ще предложи министерството да предприеме спешни мерки за насърчаване на износа. Първата мярка според Върбанов е осигуряването на експортна субсидия от 20 лв. за тон.
По данни на НСИ сега у нас има 500 000 тона зърно от старата реколта. Цена от 170-180 лв. за тон би била добра за производителите в този момент, смята Върбанов.
Русия взима тецовете ни, анонсира "Стандарт".
В Деня на победата руската държавна "Единна енергийна система" бе избрана за купувач на ТЕЦ-овете в Русе и Варна.
Компанията, чийто шеф е бившият руски вицепремиер Анатолий Чубайс, ще брои 650 млн. евро за централите, обявиха вчера от Агенцията за приватизация. За 51% от ТЕЦ-Варна компанията ще внесе в хазната 198,9 млн. евро.
С още 189 млн. евро ще увеличи капитала до 67%. След това ще брои и 190 млн. евро за оставащия дял.
Същата е схемата за придобиване на мощностите в Русе, като общата сума е 180 млн. евро. 10% от цената обаче може да се плати с компенсаторки.
Това ще е една от най-големите приватизационни сделки у нас. За сравнение - седемте електроразпределителни фирми бяха продадени за близо 700 млн. евро.
Искат 500 хил. лева за търговия с алкохол, предупреждава още "Стандарт".
Поне 500 хил. лева капитал трябва да имат търговците на едро с акцизни стоки като алкохол, цигари и бензин.
Това предвижда новият закон за акцизите, който предстои да бъде гледан на второ четене от бюджетната комисия на парламента. Производителите на алкохол и цигари също ще трябва да се лицензират като акцизни складове, но за тях няма изискване за минимален капитал.
От 1 август митниците започват да лицензират акцизните складове и селските казани за варене на ракия, предвижда проектът.
"Наплив за икономисти и инженери" е друго от заглавията в "Стандарт".
Икономисти, инженери и юристи са най-търсените специалности от кандидат-студентите, твърдят от просветното министерство.
Това са професиите, за които се очаква да се отпуснат най-много места по държавна поръчка. Поискахме прием за 1600 бакалаври - бъдещи инженери, казаха от Техническия университет в София.
Бизнестемите в пресата днес, 10 май 2005 г.
Сагата "Тракия" получи нов тласък, обявява "Дневник". Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се е самосезирала и е образувала дело за концентрация при създаването на консорциума между държавните "Техноекспортстрой" и "Автомагистрали" и португалските компании "Лена", МСФ и "Сомаг".
10 май 2005, 10:52
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!