"Банка ДСК" ще бъде продадена поне за 130 млн. щ. долара, става ясно от интервюто на изпълнителната директорка на Банковата консолидационна компания Нели Кордовска за вестника. Кордовска за първи път "изважда на светло" най-инфарктните моменти в преговорите за приватизацията на БИОХИМ и предстоящата продажба на "Банка ДСК".
Какво е действителното състояние на електроразпределителните дружества и защо се бави подписването на договора с правителствения консултант "БНП-Париба", информира още "Банкерь". Седмичникът описва също какво премълча министър Милко Ковачев и колко от недомислиците на Шиляшки се прикриват по този начин.
Сключването на сделка за "Булгартабак" става все по-малко вероятно, прогнозира вестникът. Единственият резултат от поисканите неотдавна допълнителни разяснения по офертите е, че дадоха възможност на конкурентите да прегрупират силите си. Скандалът вкара правителството в задънена улица, а фаворитите нервно търсят нов инвеститор.
Само четири от общо 15-те фирми, кандидатствали за строители на нов пътнически терминал на столичното летище, подадоха оферти до 14 часа вчера. Първоначално фирмите бяха 15, а в началото на юни намаляха на 14 заради отказа на "Сименс" да участва в наддаването, припомня "Сега". Четирите оферти заедно с финансовата им част бяха отворени вчера публично. Цена от 112,292 млн. евро предлага консорциумът, обединен около немската "Strabag". Офертата им предвижда и 1,5% отстъпка от тази цена, което я прави най-ниската - около 110 млн. евро. Останалите три оферти се движат между 122,8 млн. евро, колкото предлага консорциумът "Sofia Airport Construction Group", съставен от австрийски строителни фирми, и 150 млн. евро, колкото предлага словашката "SCT".
"Ще приветстваме победата на който и да е руски участник. Разбира се, ще признаем всеки победител. Няма да се месим в работата на Агенцията за приватизация." Това каза на пресконференция в София вчера Сергей Шелехов, председател на асоциацията на производителите и дистрибуторите на цигари в Русия "Грандтабак", цитиран от "Сега". Той заяви, че не идва да лобира, а е гост на страната ни. Веднага след това Шелехов съобщи, че според него най-добрият кандидат е "Метатабак", тъй като включва "Союз контракт табак", фирмата, държаща по думите му "лъвския пай" от дистрибуцията на български цигари в Русия. Дистрибуторската мрежа на фирмата, чийто собственик е Майкъл Чорни, обхващала 80 града по цялата територия на Русия.
Целият бранш на фирмите от телекомуникациите и информационните технологии се вдигна срещу проекта за нов далекосъобщителен закон, стана ясно по време на публичното му обсъждане вчера, пище още "Сега". Законопроектът е хаотично написан, дава много малко права и създава неясноти за дейностите в отрасъла след падането на монопола на БТК от 1 януари догодина, оплакаха се Интернет-провайдъри и телекомуникационни фирми. Според юристите на фирмите има сериозна опасност датата на падането на монопола да бъде посрещната без закон: този проект щял да бъде даден на Върховния административен съд, след като излезе от парламента, и така няма да има документ, който да регулира отрасъла. Повечето от малките фирми се оплакват срещу практическото удължаване на монопола на БТК до 2004 г. До тази дата БТК няма да осигури свободен достъп до т. нар. "последна миля" - т.е. възможността и на други телекоми да имат пряк достъп до крайни клиенти, без да наемат линии от БТК.
Между 1200 и 1600 лв. ще струва платеното обучение за магистри в Университета за национално и световно стопанство през новата учебна година, информира "Стандарт". Таксите, които са рекордно високи сред родните вузове, обаче не са окончателни. Кандидатите ще подават документи в началото на септември, тогава според интереса ще определим окончателно цените за различните специалности, уточниха от учебния отдел на Икономическия. Държавният прием в УНСС за магистри е едва 270 души и затова се очаква голям наплив на бакалаври за платено обучение в последния пети курс.
Влакът си остава най-евтиният начин да се стигне до морето въпреки увеличението на цените за експреса от 5 август, пише още "Стандарт". Единственото неудобство на железниците е, че разстоянието от София до Варна или Бургас се изминава за минимум 8 часа. Иначе вагоните побират много багаж, а купетата са подходящи за групови пътувания. Бързият влак до Бургас във втора класа е на цена от 10,50 лв., а 50 ст. се плаща за резервация на място. Билетът в двете посоки излиза 15,60 лв.
До Варна с БДЖ се пътува за 12,50 лв. От 1 август държавните железници предлагат и нова услуга - превоз на леки автомобили до морето. Кола с малки габарити се прекарва за 24 лева до Бургас и за 34 лева до Варна. За среден автомобил, качен на вагон, се плаща по 30 лева до Бургас и по 40 лева до Варна. Превозът на по-големи коли струва съответно 43 лева и 57 лева. Заедно с билета за пътниците обаче пътуването до морето излиза по-скъпо, отколкото да се сложи бензин в колата.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!