Междувременно различни медии зад граница разпространиха новината, че българското издание на мъжкото списание "Плейбой" е трето по популярност в света. "Уърлд нюз" цитира информацията на БТА, че "Плейбой" в България отстъпва само на оригиналното, американско издание и на варианта му в Словения. Месечните продажби в САЩ са 11,3 на 1000, 10,5 в Словения и 8,5 в България, гласят данни на US редакцията. Новият главен редактор на списанието обяснява успеха в една държава, затисната от проблеми, с факта, че "българите харесват "Плейбой", защото то възпява радостта от живота". Според тези данни в момента тиражът на българския "Плейбой" е 60 000 и е на 7-о място сред 18-те разноезични варианта на списанието по света.
В статия от миналия си брой обаче списание "Нюзуик" се спира на затрудненията на "Плейбой" през последните години и опита на списанието за експанзия извън САЩ. Статията е посветена главно на мексиканското издание, което сега е възстановено, след като в края на 90-те било принудено да спре поради неспособността си да намери местни жени, готови да позират разсъблечени. В продължение на пет години до началото на 1998 г. като момиче на броя се снимали само две мексиканки, плюс няколко знаменитости, но те стратегически покривали с растения и други подобни паравани това, заради което мъжете си купуват списанието. Сега издаването на "Плейбой" на най-големия испаноговорящ пазар се възобновява на фона на затрудненията пред американското издание.
"Плейбой" губи статуса си на американска икона, констатира "Нюзуик". От средата на 70-те до сега тиражът му е паднал от 8 млн. на 3,2 млн. Списанието рядко излиза на печалба и се сблъсква с все по-агресивната конкуренция от два източника: порнографията в Интернет и списания като "Максим", чиито статии привличат по-младите читатели, без да плашат рекламодателите, тъй като моделите носят по себе си достатъчно плат, за да се считат за облечени, коментира "Нюзуик" и допълва: "През последните години Хю Хефнър е изправен пред труден избор: или да поведе списанието си в нова посока, или към нови пазари.
"Плейбой", основано от Хефнър през 1953 г., все още е една от най-разпознаваемите търговски марки в света и създаде първата социално приемлива форма на порнография, като вмъкна голите жени между статии за политиката, технологиите и красивите неща в живота. Имиджът на типичния "плейбой" обаче залязва, последният от "Плейбой" клубовете затвори през 1986 г. и Хефнър започна да търси нови източници за печалба. Платените тв канали за хард-порно сега представляват над 1/3 от печалбите на "Плейбой".
Първите международни издания на списанието излизат в средата на 70-те на големите и сексуално разкрепостени пазари в Бразилия и Германия, припомня "Нюзуик". Общият тираж в чужбина е 1,8 млн., но делът им в печалбата на "Плейбой" е едва 2%. Най-бърз растеж се регистрира на малките пазари в Източна Европа, където в годините на Студената война "Плейбой" бе символ на свободата в американски стил. Сега половината от задграничните издания излизат в този регион, пише "Нюзуик", като също цитира водещата роля в тази статистика на Словения и България.
A междувременно новата редакция в Мексико се надявала да привлече "момичета на броя" срещу хонорар от 5000 долара. Проблемът там обаче били не парите, а католическата вяра и фактът, че в Мексико никога не е имало сексуална революция както в САЩ. А предишният екип на тамошното издание добавя още две опасения на потенциалния читател на списанието: 1) че пощаджиите ще го крадат; и 2) че жената ще го намери. За глобалните амбиции на компанията това не е добра новина, тъй като за играч като Хефнър не е достатъчно да имаш висок тираж в Словения, заключава "Нюзуик".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!