Б оговете сигурно са полудели. Или пък не. Факт е обаче, че звярът "БМВ М5" съвсем скоро ще се сдобие с комби версия.
Наречена по традиция "Туринг", това вероятно е перфектният автомобил за богати ентусиасти, които изпитват непреодолима нужда да транспортират обемисти товари от точка А до точка Б максимално... бързо.
Плановете на баварците съвсем не са шега. Точно, както съвсем не е шега 10-цилиндровият V-образен двигател с неговите 507 к.с. и 520 Нм максимален въртящ момент. Това, разбира се, е същият агрегат, който бе определен за двигател на 2006 г.
Така тези 1650 л товарен обем (при свалени задни седалки) могат да изпълняват без задръжки полезната си транспортна функция. С 250 км/ч. Разбира се, електронно ограничена.
Шофьорът обаче трябва да е твърде концентриран - не толкова за липсата на щети по скъпоценното си имущество, което вози в багажника, а за собственото си здраве - ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4,8 сек. - само с 0,1 сек. по-бавно, отколкото при седана.
За свое успокоение водачът разполага с новата интегрирана система M Drive Manager, чрез която само с един бутон може да променя нрава на автомобила си от спокойно товарно муле до суперспортен ас.
Това определено е полезно, тъй като само запознаването с всевъзможните настройки на М5 може да отнеме доста време - само настройките на скоростната кутия - за пръв път в сериен автомобил тя е 7-степенна, секвенциална - са 11.
Иначе автомобилът разполага с тристепенна система за контрол на стабилността DSC, която може да бъде изключена напълно - стига водачът да знае, което прави. Системата EDC позволява активен контрол върху характеристиките на окачването, а лонч-контролът гарантира максимално бърз старт.
Базовата цена на горещото комби ще е около 95 хил. евро - с около 2 хил. повече от седана. Продажбите започват през май.
Заедно с представянето на "М5 Туринг", баварците показаха и фейслифта на цялата Пета серия, който включва променени брони, оформление на предницата, нова централна конзола, променена i-Drive система, нови тапицерии и пр.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!