В ъ ългария понятието "автомобил-мечта" е доста широко. Благодарение на невероятно "прогресиращата" социална обстановка в нашата държава, 95 % от водачите на МПС си мечтаят за автомобили от калибъра на Golf II, Audi 80, някой 15-годишен Mercedes или застаряващо BMW. Малко са тези, които могат да си позволят дори за миг да си помислят за кола над 15-20 хил. лв. В Западна Европа, САЩ и най-вече на Арабския полуостров във горепосоченото понятие влизат автомобили от коренно различен калибър, възраст, а и най-вече цена. 2003-та се оказва много благоприятна за т. нар. супер автомобил. В диапазона между 150 хил. и 1.15 млн. Евро ще намерят място още четири нови модела, които най-точно можем да определим като суперспортни. Това са Lamborghini Gallardo, Mercedes-McLaren SLR, Bugatti 16.4 Veyron и Porsche Carrera GT. Ето това вече са истински автомобили-мечта. Всеки от тях е по свому различен и неповторим, но три общи черти ги обединяват под един знаменател. И четирите резачки са мегамощни, ултралеки и супербързи.
Днес ще се спрем по-подробно на новия модел на италианските бикове от Lamborghini. Много хора биха нарекли Gallardo, бебето на Lamborghini. Този модел действително е малък, но само в сравнение с другото творение нa "биковете", Murcielago. Въпреки по-малките си размери, мощност и по-ниска цена, Gallardo не отстъпва особено по динамика, скорост и нрав на по-големия си брат в моделната гама на италианците.
Истина е, че след като стана част от моделното семейство на немския гигант Volkswagen много неща в легендарната италианска фирма се промениха. Измененията обаче засегнаха предимно организацията на работа, както и самия производствен процес, или иначе казано, все неща, които не променят с нищо имиджа и духа на Lamborghini. Бившият директор по развитието в Audi Вернер Мишке е човекът, от който зависят много неща при италинските спортисти. Първото творение на немеца бе Murcielago. От дебюта на този модел до днес са произведени общо 450 бройки.
Въпреки че е по-малък от Murcielago във всяко едно отношение, Gallardo е замислен като автомобил, който да не отстъпва много по динамика и скорост на утвърдилия се вече флагман на Lamborghini. Двигателят на малкото Lambo е проектиран от белия лист хартия. Обемът му е пет литра, а максималната мощност от 500 к.с. се достига при 8000 об./мин. Максималният въртящ момент е 500 Nm. Gallardo разполага с 80 к.с. по-малко от Murcielagо. Каросерията на малкото Lamborghini е с 400 кг по-лека и това, както и добрата аеродинамика предопределя сходството по отношение на скорост и динамика. Стандартното упражнение от 0 до 100 км/ч се взима за точно 4 сек. (с 0.4 сек. по-бавно от Murcielago), а максималната скорост е малко над 300 км/ч, (Murcielago - 331км/ч).
За предаване на огромната мощност към пътя грижата имат и четирите колела, които са задвижващи. Скоростната кутия е също толкова впечатляваща, колкото и всеки друг технически компонент в малкото Lambo. Тя е шестстепенна като по-желание на водача предавките могат да се превключват и с лостчета зад волана.
Очаква се годишното производство на Gallardo да достигне 1200 бройки. Цената на резачката ще е около 150 000 Евро, а през 2005 г. на пазара ще дебютира и кабриоверсия с платнен гюрук.
Baby Lambo (Нова генерация)
В България понятието "автомобил-мечта" е доста широко. Благодарение на невероятно "прогресиращата" социална обстановка в нашата държава, 95 % от водачите на МПС си мечтаят за автомобили от калибъра на Golf II, Audi 80, някой 15-годишен Mercedes или застаряващо BMW.
4 февруари 2003, 15:12
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!