Бс спорно танцът, който е в кръвта на всеки бразилец е самбата. Най-общо може да се опише като барабанен ритъм, каращ танцьорите да достигат до върховна наслада. Някои хора могат да изпитат подобно удоволствие и от автомобила. Именно такова е било намерението на корейските автопроизводители от KIA при създаването, а след това и при обновяването на модела Rio. "Азиатската самба" се появява на бял свят през 2000 година, а премиерата є бе на Женевското авто шоу. Само три години по-късно корейските инженери обновиха най-малкия си модел Rio, който вече впечатлява с аеродинамика, дизайн и отлична надеждност. Спокойно може да се твърди, че новото Rio е изцяло преодоляло "детските болести" на предшественика си Avella Delta и е значително по-красиво от предходната версия Rio. Обновеният вариант се предлага у нас в две разновидности - седан и хечбек. Двигателите, с които се оборудват тези две каросерии, са бензинови с обем 1.3 и 1.5 литра. За тема на материала ни избрахме хечбека с пет врати, с двигател 1.3 - комбинация, която според нас е един от оптималните варианти за градско функционално возило.
Екстериор
Вече стана дума, че визията на новото Rio е значително подобрена. Това "разкрасяване" се дължи най-вече на новите предни и задни светлини. Те са изцяло съобразени с тенденцията New Edge, внедрена за първи път в автомобилите Ford. Гладката повърхност, с която са покрити фаровете също е следствие от модните течения, като освен това значително подобрява видимостта при нощно каране. Определено хечбекът, който попада в обектива на нашата рубрика, е по-екстравагантен от седана, но това е въпрос на вкус и предпочитания. Скосеният таван придава необходимата доза агресия, а почти вертикално разположената пета врата е причина за функционалността на Rio, силно доближаваща се до тази на универсалите. Агресивната осанка се подчертава от допълнителните предни светлини, ефектно вградени в долната част на масивната предна броня, която освен това впечатлява и с интересното си оребрение. Любопитно е решението за еднакъв цвят на всички части от броните, дръжките на вратите и праговете, които много удачно се сливат с цялостния облик на колата. Петата врата е разработена така, че да осигури максимално лесен достъп до багажния отсек - факт, който по никакъв начин не загрозява стилния дизайн на автомобила.
Интериор
В салона не се забелязват някакви революционни новости, но всички уреди са стилно добре издържани и са максимално информативни. Качеството на отделните детайли е на прилично ниво и не отстъпва по нищо на преките си конкуренти. Скърцащият звук от арматурното табло, характерен за предшественика, вече липсва, а салонът е доста добре шумоизолиран. Мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а предните седалки са удобни и ергономични. Отзад разстоянието не е голямо, но като се има предвид условния клас, в който попада автомобилът, то е повече от задоволително. Базовото оборудване е доста по-богато от това на алтернативите, като впечатление прави наличието на климатик, ел. стъкла и три подглавника на задната седалка. Средният подглавник е разположен умишлено по-ниско - решение, взето с цел да не се намалява видимостта в средното огледало за задно виждане. Видимостта е много добра, главна роля за което имат голямата остъклена площ и регулируемата по височина предна седалка.
Двигател
Вече стана ясно, че автомобилът се предлага с два бензинови агрегата с обем 1.3 и 1.5-литра. И двата мотора се характеризират с добра динамика и еластичност. Екипът ни се запозна подробно с по-малкия двигател, който добре пасва на лекото купе. Стартът е рязък, а децибелите на празен ход са доста ниски. Единственият проблем на двигателчето е по-високото ниво на шум при високи обороти. Стабилността в завои е отлична, а возията е прилична, като се имат предвид габаритите и междуосието на колата. Една от причините за комфорт при пътуване са газовите амортисьори, които се предлагат като стандартно оборудване. Спирачките си вършат отлично работата, дори и без наличието на ABS. Воланът е информативен, а оптимално регулираният серво усилител държи колата стабилна на висока скорост и улеснява маневрирането на малки пространства.
Цена
Марката KIA и този път не е изневерила на характерните за нейната продукция ниски цени. Като се има предвид, че качеството на изработка вече превъзхожда доста от алтернативите, а базовото оборудване е много богато, то трябва да признаете, че моделът определено заслужава внимание. В зависимост от оборудването и двигателя цената на новото Rio варира от 18 до 23 000 лева с включено ДДС.
Азиатска самба (Пазарът в България)
Безспорно танцът, който е в кръвта на всеки бразилец е самбата. Най-общо може да се опише като барабанен ритъм, каращ танцьорите да достигат до върховна наслада. Някои хора могат да изпитат подобно удоволствие и от автомобила. Именно такова е било намерението на корейските автопроизводители от KIA при създаването, а след това и при обновяването на модела Rio.
13 май 2003, 15:36
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!