У а ас все още съществува мнението, че корейските возила са посредствени и ненадеждни. Това твърдение беше вярно до преди няколко години, но днес азиатците доказаха на света, че могат да правят конкурентни четириколесни, като наред с това цената им си остава една от най-атрактивните. Най-големият корейски автомобилен концерн Hyundai отдавна започна да предлага возила собствено производство, които вече се характеризират с надеждност и ефектен дизайн. Сега ще си говорим за наследника на модела Lantra, който е построен на нова, по-голяма база и се числи към долния сегмент на средния клас. Корейците промениха моделната си гама, като новият Accent се намести в т.нар. голфов клас и замени поостарялата Lantra. Тя от своя страна беше големичка за компактния клас, но трудно се вместваше в средния. Сега нещата си дойдоха по местата и спокойно може да се твърди, че новата Elantra привлича с прилично качество, ефектен дизайн и атрактивна цена. С други думи автомобилът точно отговаря на определението азитска елегантност.
Екстериор
Погледнете ли Elantra отпред ще останете с впечатлението за динамичен седан с подчертано спортна осанка. Скосената линия на предните светлини и оребрената масивна броня подсказват за качества като агресия и динамика. Назад нещата се успокояват със заоблената "задница", която определо е създадена следвайки модерното напоследък течение в автомобилната индустрия, наречено new edge. Големите задни светлини внасят известна доза лукс. Съвкупността от стил и агресия превръщат Elantra в привлекателен семеен седан. Все още дизайнът на модела не може да се определи като отделна порода, но се забелязва характер и подчертано собствен стил.
Интериор
Салонът е изпълнен с типичните за всички последни модели на компанията елементи. В купето липсва каквато и да е авангардност. Всички решения са отдавна проверени и изпитани. Именно така според създателите се придава нужната, за подобен род автомобили, солидност. Седалките са ергономични, удобни, но малко твърди. Това едва ли може да се нарече недостатък, тъй като дори и при дълго пътуване те не изморяват водача и пасажерите. Отпред мястото за краката на шофьора и пътника до него е повече от достатъчно. В задната част на салона също е просторно. Там най-добре биха се чувствали двама души. При наличието на трети пасажер на задната седалка, комфортът ще се намали значително. Това е присъща черта на повечето модели от този клас. Пластмасовото арматурно табло изглежда стандартно и спокойно. Като се вгледате по-добре ще забележите, че то е конструирано така, че да даде максимално удобство и информативност на водача. Уредите са единствените елементи, в които се забелязва лек привкус на екстравагантност. Те представляват четири застъпени кръга, със светла ивица по края. Осветяването им също е нестандартно, но интересно. Светлината е синьо-лилава, не изморява очите, като в същото време се вижда отлично. Позициониранито на седалката на водача е много добро. Видимостта напред и настрани е отлична. Заоблената задница скрива малко габаритите на колата и паркирането назад може да създаде леки неприятности на по-неопитни водачи.
Двигател
Автомобилът се произвежда с три бензинови агрегата - 1.6, 1.8 и 2.0. В България се предлага основно с 1.6-литровия мотор. По поръчка може да бъде доставен и автомобил с двулитров двигател. 16-вентиловият DOHC агрегат е с мощност 107 к.с., притежава добра динамика и въобще не е слаб за купето на Elantra. Единственият му недостатък е по-високото ниво на шум, което в купето се усеща само при високи обороти. В стандартното оборудване е включена механична петстепенна скоростна кутия, която пасва идеално на "нервничкия двигател". Предавателните є числа са много добри, скоростният лост е удобен, а ходът му е доволно къс. Скоростите се превключват с лекота и дори лаик не би ги объркал.
Возията на Elantra в никакъв случай не е мека. Стабилността на автомобила е много добра, а кренът в завоите е минимален. Спирачният път е добър, а за това главна роля има наличието на ABS. С други думи автомобилът притежава отлични характеристики, превръщащи го в добра алтернатива за возило от долния сегмент на средния клас.
Цена
Разглежданото от нас по-ниско ниво на оборудване включва основните "екстри" за подобно четириколесно. Ако те се окажат недостатъчни, като опция се предлага всичко необходимо. Интересен е фактът, че цените на допълнителното оборудване са доста по-ниски от тези на алтернативите. Като цяло цената също е много атрактивна, качеството на изработка е много добро, а дизайнът е определено впечатляващ. Съобразно съотношението цена/качество, колата е един от отличните варианти за семеен седан, предлагани на пазара за нови автомобили у нас. Все пак изборът си остава Ваш.
Азиатска елегантност (Пазарът в България)
У нас все още съществува мнението, че корейските возила са посредствени и ненадеждни. Това твърдение беше вярно до преди няколко години, но днес азиатците доказаха на света, че могат да правят конкурентни четириколесни, като наред с това цената им си остава една от най-атрактивните.
25 март 2003, 14:39
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!