"Даймлер-Крайслер", "Брабус" и някои български компании, заедно със студенти от Техническия университет в София работят съвместно по дизайнерски проект, наречен "Автомобил, създаден в България".
Неговата цел е на базата на Smart Forfour до 2007 г. да бъде създаден действащ прототип на малка градска кола, пише авторитетното немско списание "Ауто мотор унд шпорт" (Auto-Motor-
Und-Sport.de).
За разлика от други източноевропейски страни като Чехия, Словакия, Унгария или Румъния, където след падането на желязната завеса автокомпании от световна величина инвестираха сериозно, в България това почти не се случи.
След 70-те години, когато комунистическият режим сложи край на автомобилната промишленост, в страната останаха само някои малки фирми, занимаващи се с производството на резервни части, пише немското издание.
За да дадат някаква перспектива на 8-милионното население на България, запътила се към еврочленство през 2007 г., гигантът "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz.com), тунинг-майсторите "Брабус" (Brabus.com), вносителите "Балкан стар" (Mercedes-Benz.bg), заедно с още няколко фирми дадоха началото на проекта "Автомобил, създаден в България".
Съвместната работа с ТУ-София (TU-Sofia.bg) започна през 2005 г. с конкурс за дизайн. С помощта на проф. Харалд Лешке, шефа на отдела за авангарден дизайн в "Даймлер-Крайслер" студентите сътвориха три модела на компактен автомобил.
Младите българи бяха привлекли вниманието с участието си в конкурс за създаване на модел за джанти от леки сплави. Две от разработките на нашите младежи впоследствие бяха откупени от "Брабус".
В първата фаза на проекта бе изработен макет на автомобил в мащаб 1:5, а до средата на годината трябва да е готов моделът в мащаб 1:1, който ще даде реална представа как ще изглежда българската кола както отвън, така и отвътре.
Работата продължава във филиала на Техническия университет в Сливен, а крайната цел засега е на софийския автосалон през 2007 г. да бъде показан и работещ прототип.
Макар "автомобилът, създаден в България" да има твърде малки шансове някога да влезе в производство, той най-малкото трябва да привлече вниманието на големите автомобилни производители към България и да осигури на младите български дизайнери необходимия опит.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!