С амо а пет месеца след представянето на новата "Фабия", пристига и комби версията. Според създателите й тя е предназначена както за града, така и за пътешествия извън него.
За седем години производство от досегашното комби бяха продадени повече 630 хил. бройки. Сега новото поколение ще цели да привлече клиенти не само с ниската си цена и възможност за товар, но и с по-приключенския си дух, коментира агенция "Спийд-прес".
Автомобилът е само със 7 мм по-дълъг от предшественика си. Реално колата е много по-просторна поради увеличената височина с 46 мм. "Надуването" на мускули в задната част е довело до просторен заден ред седалки, както и сериозен багажник с обем между 235 и 1460 мм.
Дизайнът в задната част е интересен. Линиите на D-колоната създават впечатление за изтеглена форма. Задните стъкла са огромни, а стоповете - еволюция на формата от хечбека.
Характерна черта на комбито са фаровете за мъгла, инкорпорирани в долните въздушни отвори. Подсилващ елемент в предната част са ксеноновите фарове.
Интериорът е с повишена функционалност спрямо хечбека, от който е заето арматурното табло. Циферблатите са оградени с красиви сребристи пръстени, между които е разположен информационният дисплей.
Сребристата украса е използвана още във вратите и отворите на охладителната и отоплителната система. Интересно решение е поставянето на бутоните за регулирането й в по-горна позиция от аудиосистемата - обикновено разположението е точно обратното.
Отляво на волана е разположен уред за управление на функции като аудиосистема и телефон. Таблото е с две жабки, има множество места за оставяне на предмети и стойки за напитки.
Самият интериор е съставен от девет различни тапицерии и повърхностни материали. Нивата на оборудване са четири - Classic, Ambiente, Sport и Elegance, а стандартно се предлагат релси на покрива, 12V изход и кора за покриване на багажния отсек.
В двигателната гама има включва шест мотора - по три бензинови и дизелови.
Базов е 1,2-литров бензин със 70 к.с., който не е особено динамичен, но пък средният разход е 5,9 л/100 км. Топ версията е 1,6 16V изцяло алуминиев двигател със 105 к.с. и 153 Нм максимален въртящ момент.
Дизеловите 3-цилиндрови двигатели са заети от хечбека. Базов е 1,4-литров, във версии със 70 и 80 к.с., където средният разход е съответно 4,8 и 4,6 л/100 км.
Топ моторът при дизелите е 1,9-литров TDI със 105 к.с. и 240 Нм максимален въртящ момент при едва 1800 об./мин. Консумацията на гориво е едва 4,9 литра на 100 км, а максималната скорост - 191 км/ч.
Всички двигатели са екипирани с 5-степенна механична предавателна кутия.
Тази година "Шкода" представи "Фабия", а политиката на компанията е представяне на един модел всяка година. През 2008 г. това ще бъде новото поколение "Супърб", а от 2009 г. ще се появи "Йети".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!