Opel Speedster Tirbo
За почитателите на високите скорости и атрактивно изглеждащите спортни автомобили Opel представи в Женева студията Speedster Turbo. Германската бегачка е оборудвана с двулитров ECOTEC-двигател с турбокомпресор. Агрегатът генерира мощност от 200 конски сили и максимален въртящ момент от 250 Нм при едва 1950 об./мин.
От 0 до 100 км/ч рюселсхаймският атлет се катапултира за 4.9 секунди, като максимумът на възможностите му настъпва при 243 км/ч.
Във вътрешността повечето от дизайнерските решения би трябвало да ви допаднат. Залага се на спортно оформен интериор със съвременни материали и начин на изработка.
В оборудването на автомобила е използвана и петстепенна секвенциална скоростна кутия. Освен това германецът е снабден и с антиблокираща система (ABS), система за електронно разпределние на спирачното усилие (EBD).
Щутгарци използваха престижната арена на Женевското изложение, за да представят на световната общественост новото поколение CLK 55 AMG Cabrio. Откритият четириместен автомобил се задвижва от 5.5-литров осемцилиндров двигател, който вече осигурява с 20 к.с. по-голяма мощност от тази на предшественика - 367 конски сили. Максималният въртящ момент е повече от задоволителен. Пиковата стойност от 510 Нм се достига при 4 000 об./мин. От 0 до 100 км/ч швабата ускорява за доста впечатляващите 5.4 секунди. Все още обаче не е ясно, кога ще стартират продажбите на автомобила в страните от Европейския съюз.
Отдавна се говореше, че фирмата за тежкарски лимузини Bentley смята да се пробва и на пазара за скоростни автомобили. Най-сетне британците решиха да вдигнат окончателно завесата и да разкрият пред света, как ще изглежда младият атлет.
Ключовите думи при Continental GT са присъщите за британските возила стил, класа, а вече и много мощ. Островният бегач е снабден с гигантски двигател, дело на помощниците от VW.
Bentley Continental GT разполага с W-образен агрегат с два турбокомпресора и работен обем 6.0 литра. Осигуряваната от него мощност е 500 конски сили. Британецът разполага с перманентно задвижване на четирите колела, а за приятното "ежедневие" с резачката се грижи и шестстепенна автоматична скоростна кутия.
Автомобилът трябва да влезе в серийно производство най-късно до началото на следващата година, но все още не е ясна окончателната цена.
От средата на 90-те шведите от Volvo се намират в тотален възход и това едва ли е новина за някого. Новото около скандинавския концерн е студията VCC, която дебютира около Женевското езеро.
Визията на конструкторите за това как трябва да изглежда един автомобил на бъдещето намира израз в доста нетрадиционен външен дизайн и цяла плеяда технически нововъведения.
Така например на изцяло стъкления покрив на VCC са монтирани слънчеви батерии, които снябдяват с ток електронната система за пречистване на въздуха в салона на автомобила.
Шведът е оборудван и с шестцилиндров редови агрегат с рабортен обем 2.6 литра, турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Осигуряваната от него мощност е 250 к.с.
Pagani Zonda Roadster
Италианците от Pagani отново зашеметиха конкуренцията с напомпания културист Zonda Roadster. Новият суперспортен автомобил ще се произвежда в изключително ограничена серия от едва 40 екземпляра годишно. Цената на всеки един от тях ще бъде около 350 000 евро...
Не е ясно колко хора биха могли да си позволят да управляват подобен шедьовър, но за сметка на това е ясно, че задвижването на автомобила идва от истинска хала. Осемцилиндровият двигателят AMG е заимстван от Mercedes. Работният му обем е 7.3 литра. Мощността, която осигурява гиганта е 555 конски сили, а стойността на въртящия момент е отлична - 750 Нм. При тегло от 1 280 кг динамичните показатели на Zonda Roadster са повече от впечатляващи. Максималната скорост, която развива атлетът е 338 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема наистина скромните 3.7 секунди.
На практика екстрите, които можете да получите със закупуването на спортиста зависят изцяло от вас, по-скоро от броя на цифрите в банковата ви сметка.
От KIA за пръв път атакуват толкова високи върхове, като основното им средство за успех се нарича Opirus. Луксозният седан разполага с всичко необходимо, за да привлече клиенти. Двигателят е V-образен, шестцилиндров, с работен обем 3.5 л., а мощността му е 198 к.с. На практика единственото корейско при красивия автомобил остава ниската му цена.
С нов флагман в Женева дебютира и другият корейски концерн Hyundai. Луксозната грамада разполага с ново име, нова предница и нов двигател. Кореецът е прекръстен на XG 350.
Агрегатът при корееца е V-образен с шест цилиндъра и работен обем от 3.5 литра. Мощността му е 197 конски сили, които определно се отразяват благотворно на динамиката на азиатеца. XG 350 ще се предлага и с петстепенна секвенцилана скоростна кутия. Естествено клиентите ще бъдат привлечени и от атрактивната цена на луксозната лимузина. В страните от ЕС тя ще се продава за около 33 000 евро.
В Женева Subaru използва възможността да дебютира с концептуалната студия B 11 S. Според създателите "В" означава, че под предния капак работи истински расов Boxer-мотор, 11 обозначава специалния статут на автомобила в моделната гама на компанията, а S означава сигурна гаранция за чист спорт и много адреналин на пътя.
Всъщност Subaru B 11 S е първото отроче на компанията, което в пълна степен разкрива новата дизайнерска философия на концерна от последните години. Освен това автомобилът предлага достатъчно пространство за четирима възрастни пасажери, като едновременно с това разполага и с типичните за всяко купе черти.
Шестцилиндровият Boxer-мотор е изцяло нова разработка. Явно двата турбокомпресора се отразяват добре на двигателя, като му позволяват да мобилизира мощта на 400 "кончета". Максималният въртящ момент е повече от задоволителен - 550 Нм при 3 600 об./мин. Скоростната кутия е петстепенна автоматична.
Автоизложение Женева 2003 (Автосалон)
За почитателите на високите скорости и атрактивно изглеждащите спортни автомобили Opel представи в Женева студията Speedster Turbo. Германската бегачка е оборудвана с двулитров ECOTEC-двигател с турбокомпресор. Агрегатът генерира мощност от 200 конски сили и максимален въртящ момент от 250 Нм при едва 1950 об./мин.
21 март 2003, 11:15
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!