Citroen C-Airlounge
Французите от Citroen също са далеч от идеята да изневеряват на традициите от последните години и представиха поредната си студия, ориентирана към идеята за това как биха изглеждали автомобилите на бъдещето. Този път героят във Франкфурт се нарича C-Airlounge. Концепткарът представлява нова генерация представител на GT возилата и трябва да привлича почитателите си с атрактивна външност и високофунционален интериор. За качествата на младия гал и за това, че конструкторите са се постарали при направата му, свидетелства фактът, че коефициентът на въздушно съпротивление е отличен - 0.26. За пътуващите вътре е предвиден и впечатляващ комфорт, като дори е предвидена специална опция да се избира цвета на осветлението на арматурното табло.
Maserati Quattroporte
Maserati триумфираха във Франкфурт с модела Quattroporte. Първият модел с това название дебютира пред публика през 1963 година, точно преди четири десетилетия, като "раждането" й е дело на знаменития Пиетро Фруа. Четиридесет години по-късно апенинците отпразнуват юбилея, представяйки на публиката луксозна лимузина с четири врати. Атрактивната външност на возилото е дело на Pininfarina, което само по себе си е гаранция за очарователен външен вид и подчертано динамично излъчване. За последното определено спомагат елегантната извивка на купето и агресивните линии, определящи дизайна като цяло - сложна стилистична конструкция, която италианците владеят до съвършенство. В интериора пък властват само най-качествените и скъпи материали - дърво и кожа, които придават достатъчно аристократичен вид на салона.
Малко зад предния мост властва друг шедьовър, дело на Maserati. Това е V-образният осемцилиндров агрегат, чийто работен обем е 4.2 литра. Осигуряваната от него мощност е повече от задоволителна. Вместо досегашните 390, под предния капак на Quattroporte вече "дърпат" 400 кончета при 7 000 об./мин. Маскималната скорост, която отчита апенинецът също е достатъчно впечатляваща. Педалът на газта спира да "бута" возилото напред едва при 275 км/ч. Максималният въртящ момент също гарантира достатъчно тяга - 450 Нм се отразяват изключително благотворно на италианския аристократ.
Saab 9-3 Sport Hatch
Шведите от Saab, през последните пет години също станаха пълноценна част от голямата надпревара между автомобилните производители и рядко пропускат значимо събитие в света на четириколесните без да триумфират с ново и нестандартно предложение.
Този път викингите представиха студията 9-3 Sport Hatch. При нея са налице всички типични дизайнерски елементи, налагани в последно време при автомобилите с марка Saab. По своето предназначение четириколесното трябва да заеме позиции между модели като Allroad на Audi и XC70 на Volvo. Всъщност шведите не атакуват противника с революционни новости, а най-вече смятат да пробиват по утвърдената вече тактика. Висока степен на активна и пасивна безопасност, елегантен и фунционален интериор, който да позволява максимални вариации в зависимост от нуждите на собственика на возилото, а също така не на последно място и атрактивна цена. Засега автомобилите Saab едва ли могат да се похвалят с последното, но ръководството на компанията оповести, че ще бъде направено много именно в тази насока.
Daewoo Lacetti
В последните години корейските автомобили с марка Daewoo отбелязаха значителен напредък - поне в дизайнерско отношение. "Вината" за това може би се крие във факта, че азиатците повериха сложната задача на доказани специалисти като ItalDesign. Новакът, който сега дебютира във Франфурт е дело на две от най-добрите италиански фирми в областта на дизайна - ItalDesign и Giugiaro. Студията Lacetti разполага с перманентно задвижване на четирите колела, което едновременно с дългата колесна база (2 600 мм) определено отпраща корейците в нов клас по отношение на стабилност и надежност при управлението на автомобила. Освен това Lacetti ще попълни празнотата в моделната гама на Daewoo в класа на компактните автомобили.
Засега все още не е ясно как ще изглежда гамата на предлаганите двигатели, с които ще може да бъде оборудвано возилото, но предвид ползотворното сътрудничество с GM, може би и там ще властва подходящо разнообразие.
Mercedes SLR McLaren
Лидер в автомобилостроенето като Mercedes-Benz рядко пропуска възможността да покаже мускули пред многобройна публика, а когато става дума за едно от най-престижните изложения като това във Франфурт, естествено се показва най-доброто. Този път щутгарци смаяха посетителите с резачката McLaren SLR.
Задвижването на автомобила идва от двигател с два турбокомпресора, който осигурява перфектна динамика. Мощността на агрегата е 626 к.с., а максималният въртящ момент е повече от впечатляващ. Пиковата стойност от 750 Нм се достига при 3 700 об./мин. Тежащото 1 640 кг возило ускорява от 0 до 100 км/ч за нищожните 3.8 секунди. Максималната скорост, която развива щутгардския атлет е 334 км/ч....
Chrysler 300 СС
След силното представяне в Женева с модела 300 C американците от Chrysler решиха да демонстрират солидно присъствие и във Франфурт. По време на автомобилното изложение янките дебютираха със студия, която представлява комби-версия на така допадналия на публиката в Женева 300 С
Возилото разполага с доста атрактивен дизайн и разбира се с типичния за САЩ надъхан двигател. V-образният агрегат е с осем цилиндъра, като работният обем при него е 5.7 литра. Елегантният дизайн, както и високата функционалност в интериора пък определено правят впечатление.
Средната конзола във вътрешността продължава чак до местата отзад, като в нея са предвидени отделения за най-различни "дреболии", включително за охлаждане на напитки.
Toyota Prius
При новата Toyota Prius хибридният двигател - бензинов агрегат плюс електромотор, разполага със значителни подобрения. Традиционно автомобили с подобно задвижване залагат при високите скорости единствено на бензиновия агрегат, а електромоторът има спомагателна функция. При дебютиралата във Франкфурт Toyota Prius създателите й обещават, че електродвигателят генерира достатъчно мощност, за да се разчита на него и за движение с прилична скорост в извънградски условия.
Volkswagen Golf
Почитателите на Volkswagen във Франфурт бяха зарадвани най-сетне от така дългоочакваното пето поколение Golf. Както и се очакваше дизайнът е доста консервативен, като до голяма степен е запазен облика и стила на четворката, въпреки, че пред вас стои един напълно нов автомобил. Все пак формата на новото VW е далеч по-различно, което е най-добре видимо в задната част на возилото.Характерна особености на новия модел са минималните надвеси отпред и отзад, прийом използван от конструкторите за постигане на максимално вътрешно пространство. Предните светлини на VW Golf са запазени почти без изменения, докато по-смелите промени са в задната част, където почти цялата задна врата ще бъде от стъкло, продължаващо в стил "а ла Mercedes C-Klasse Coupe, и между габаритните светлини.
Както и до сега изборът на задвижване е доста богат - пет бензинови мотора с работен обем от 1,4 до 3,2 литра и мощност от 75 к.с. до 320 к.с., плюс четири дизелови агрегата с обем от 2.0 до 2,5 литра (от 70 до 175 к.с.). Част от тези агрегати естествено са новите бензинови мотори с директно впръскване, както и прочутите TDI дизели на VW.
Автоизложение Франкфурт`03 (Автосалон)
Citroen C-Airlounge Французите от Citroen също са далеч от идеята да изневеряват на традициите от последните години и представиха поредната си студия, ориентирана към идеята за това как биха изглеждали автомобилите на бъдещето.
24 септември 2003, 15:12
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!