"Много са проблемите в транспорта, но сред най-важните е този със сивия, защото не се осъществява необходимия контрол. Най-важното е, че пред всяка една автогара има и 2 пъти повече микробуси и коли, които возят нерегламентирано."
Това заяви членът на УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи /НСАП/ Валентин Патронски, предаде репортер на БГНЕС.
Според Патронски сивият сектор е в ущърб и на гражданите, и на автобусните превозвачи. 17-19% е в момента сивият сектор от превозвачи, като международните превози представляват много голям проблем
Той подчерта, че са изпратени много писма, с които НСАП искат съответните органи да вземат мерки по този въпрос, а с общи усилия може да има резултат.
Ивайло Константинов, който също е член на УС подчерта, че при вътрешните превози се наблюдават наредени по 10-15 коли, които чакат пред автогарите. "Държавата трябва да защити интереса на превозвачите и обществото, защото тези хора возят и без застраховка", каза още Константинов и продължи "тези наши конкуренти реализират своите курсове, когато има пътникопоток, а всеки безработен вече се занимава с това, докато автобусните превозвачи са длъжни да пътуват независимо дали в автобуса има хора, или не".
Сред останалите проблеми, които посочват от НСАП са, че кметовете масово възлагат разписания на избрани от тях дружества и фирми по места, а волята на сдружението да се ограничи конкуренцията между превозвачите, не е заработила.
"Международните превозвачи са принудени да плащат данък за оборот и в някои от държавите в ЕС и се оказва, че превозвачите са двойно облагани, а държавата отново не предприема мерки", алармират още от НСАП.
По отношение на европейското финансиране председателят на сдружението Галя Топалова напомни, че автопаркът също трябва да се обновява и за целта е нужно и автобусните превозвачи да имат възможност да кандидатстват за европейски средства. "Към момента по ОП "Транспорт" могат да кандидатстват БДЖ, както и от софийското метро. Не сме конкурентоспособни, защото БДЖ возят с немаркирано гориво, а селскостопанските производители също получават карти, с които има се приспада акциза върху горивата, които ползват", каза още Топалова.
От НСАП настояват и за по-ниска данъчна ставка, като дадоха за пример туризма, за който ДДС-то е 9%.
Топалова обърна внимание и на това, че при обществените поръчки за възлагане на обществените линии се получава корупционна практика, при която линиите се възлагат на "свои хора" . От НСАП искат сами да си разпределят автобусните линии, а не те да се дават хаотично. /БГНЕС /
Автобусни превозвачи недоволни от сивия сектор
"Много са проблемите в транспорта, но сред най-важните е този със сивия, защото не се осъществява необходимия контрол. Най-важното е, че пред всяка една автогара има и 2 пъти повече моикробуси и коли, които возят нерегламентирано."
13 януари 2014, 12:58
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!