На ата версия предоставя набор инструменти за симулация в реално време и подобрена интерактивност на режисираната виртуална кинематография и богатите на анимация продукции
По време на SIGGRAPH 2008 (специализирана ежегодна конференция и изложба за компютърна графика и интерактивни технологии), Autodesk, Inc. официално представи софтуера Autodesk MotionBuilder 2009, последната версия на своето решение за анимиране на 3D герои и същества в реално време за проекти в областта на компютърните игри, филмите и телевизията. Версия 2009 предлага висококачествени визуализации в 3D изгледа (т.нар. viewport), интуитивен набор инструменти за симулация в реално време и разширени възможност за скриптиране за по-тясна интеграция на отделните процеси.
Ключови акценти в Autodesk MotionBuilder 2009
Симулации в реално време
Аниматорите сега имат възможността да извършват динамични симулации на твърди тела вътре в софтуера, което им предоставя по-ефективен работен поток за създаването на реалистични анимации. Поддръжката на опцията за недопускане на сблъсъци предотвратява взаимното проникване на герои, обекти и други сценични елементи. Това е особено полезно за тези професионалисти, които искат да редактират ефективно 3D анимации, които включват взаимодействието на герои и същества с предмети. Освен това, добавянето на опцията за решаване на проблема „парцалена кукла” Rag Doll solver позволява на потребителите да извършват динамично симулации, като например как героите падат и се удрят в земята. Творците могат лесно да контролират поведението на своите герои като насложат анимация върху симулацията за по-голям реализъм.
Подобрена интеграция в общия процес
MotionBuilder 2009 подобрява поддръжката за стандартните за индустрията приложения за създаване на дигитално съдържание, така че както техническите директори, така и разработчиците могат да интегрират софтуера в процеса на създаване на продукция и да извеждат данни бързо и точно. Езикът за скриптиране Python сега включва пълен скрипт редактор с проверка на синтаксиса и подчертаване на командите, което позволява на техническите директори да създадат по-ефективно инструменти и скриптове, съобразени със собствените им нужди. Има и подобрена поддръжка на работните потоци, която включва системата Biped на софтуера на Autodesk 3ds Max или опцията Full Body Inverse Kinematics (FBIK – обратна кинематика на цялото тяло) на разработеното от Autodesk решение Maya.
Рендериране в реално време във Viewport
MotionBuilder 2009 поддържа високотехнологични хардуерни шейдъри, като така подобрява качеството на показване в реално време във viewport-а. Новата поддръжка на Normal Mapping CG шейдър позволява на творците да работят със съществуващи нормални карти (normal maps), създадени в Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max или Autodesk Mudbox, и да ги разглеждат в реално време във viewport-а. В допълнение към това, новият шейдър Light Attenuation CG позволява на аниматорите да достигнат нови нива на изкусност и реализъм, като им предоставя повече контрол върху смекчаването и падането на създадено от тях осветление в реално време. Освен това, MotionBuilder сега поддържа версия 2.0 на библиотеката CgFX, което позволява на аниматорите да се възползват от последната шейдърна технология CgFX.
Цени и наличност
От Autodesk очакват MotionBuilder 2009 да бъде в наличност през октомври 2008. Софтуерът ще бъде наличен за 32-битови и 64-битови операционни системи Microsoft Windows, като сега ще включва и 64-битовата операционна система Microsoft Windows Vista Business. Предложената от Autodesk цена за продажба на дребно за софтуерното приложение MotionBuilder 2009 е US$ 3995. Предложената от Autodesk цена към краен потребител за ъпгрейд от MotionBuilder 7.5 на MotionBuilder 2009 е US$ 995.
Източник: IDG.BG
Autodesk представя софтуера за анимиране на 3D герои и същества MotionBuilder 2009
25 август 2008, 13:15
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!