Autodesk MotionBuilder 2009 е най-новата версия на решението на Autodesk за анимиране на 3D герои и същества в реално време за проекти в областта на компютърните игри, филмите и телевизията. Той дебютира в петък по време на изложението SIGGRAPH 2008 - специализирана ежегодна конференция и изложба за компютърна графика и интерактивни технологии. Версия 2009 предлага висококачествени визуализации в 3D изгледа (т.нар. viewport), интуитивен набор инструменти за симулация в реално време и разширени възможност за скриптиране за по-тясна интеграция на отделните процеси, съобщават от прес-офиса на компанията.
"Autodesk MotionBuilder отдавна е един от най-мощните и надеждни инструменти за анимиране на герои и същества на пазара - както за създаване на ключови кадри (keyframing), така и за обработка на записано с помощта на актьор движение (т.нар. „motion capturing"), - каза Петер Морес, старши аниматор в Crytek GmbH, и бета тестер на MotionBuilder. - Като специалист по анимация аз харесвам новата физика на твърдите тела и опциите за решаване на проблема „парцалена кукла" Rag Doll solvers във версия 2009, които помагат да се постигне съвършенство в множество движения, чието реалистично „улавяне" иначе би изисквало доста усилия. Техническите директори ще се зарадват на новия редактор на скриптове Python и на възможността да създават специално разработен за техните нужди потребителски интерфейс, който ще им позволи да интегрират напълно MotionBuilder в процеса на производство като нашето."
Симулации в реално време
Аниматорите сега имат възможността да извършват динамични симулации на твърди тела вътре в софтуера, което им предоставя по-ефективен работен поток за създаването на реалистични анимации. Поддръжката на опцията за недопускане на сблъсъци предотвратява взаимното проникване на герои, обекти и други сценични елементи. Това е особено полезно за тези професионалисти, които искат да редактират ефективно 3D анимации, които включват взаимодействието на герои и същества с предмети. Освен това, добавянето на опцията за решаване на проблема „парцалена кукла" Rag Doll solver позволява на потребителите да извършват динамично симулации, като например как героите падат и се удрят в земята. Творците могат лесно да контролират поведението на своите герои като насложат анимация върху симулацията за по-голям реализъм.
Подобрена интеграция в общия процес
MotionBuilder 2009 подобрява поддръжката за стандартните за индустрията приложения за създаване на дигитално съдържание, така че както техническите директори, така и разработчиците могат да интегрират софтуера в процеса на създаване на продукция и да извеждат данни бързо и точно. Езикът за скриптиране Python сега включва пълен скрипт редактор с проверка на синтаксиса и подчертаване на командите, което позволява на техническите директори да създадат по-ефективно инструменти и скриптове, съобразени със собствените им нужди. Има и подобрена поддръжка на работните потоци, която включва системата Biped на софтуера на Autodesk 3ds Max или опцията Full Body Inverse Kinematics (FBIK - обратна кинематика на цялото тяло) на разработеното от Autodesk решение Maya.
Рендериране в реално време във Viewport
MotionBuilder 2009 поддържа високотехнологични хардуерни шейдъри, като така подобрява качеството на показване в реално време във viewport-а. Новата поддръжка на Normal Mapping CG шейдър позволява на творците да работят със съществуващи нормални карти (normal maps), създадени в Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max или Autodesk Mudbox, и да ги разглеждат в реално време във viewport-а. В допълнение към това, новият шейдър Light Attenuation CG позволява на аниматорите да достигнат нови нива на изкусност и реализъм, като им предоставя повече контрол върху смекчаването и падането на създадено от тях осветление в реално време. Освен това, MotionBuilder сега поддържа версия 2.0 на библиотеката CgFX, което позволява на аниматорите да се възползват от последната шейдърна технология CgFX.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!