В агенция "Пътища" днес отвориха офертите за строежа на автомагистрала "Люлин".
От 21 фирми кандидатки за строителството най-ниска цена предложи турският консорциум "Лимак-еко" - 118,95 млн. евро.
Това веднага стана повод за коментари от страна на представители на останалите фирми, че тази цена е дъмпингова и не е възможно магистралата да се построи с тези пари, отбелязва агенция "Фокус".
Смут предизвикала и най-високата сума, предлажена от чешко-словашкия консорциум "Медо Люлин" - 203 559 241 евро.
Аутобанът е по направление на Общоевропейски транспортен коридор IV в частта му Видин-София-Кулата и ще
свързва Софийски околовръстен път-Мало Бучино-Голямо Бучино-пътен възел Даскалово.
Стойността на проекта е 148,45 млн. евро, от които 111,338 млн. евро безвъзмездни средства по програма ИСПА и 37,112 млн. евро от българска страна.
Вече са преминати всички предварителни етапи - проучвания, подготовка на технически проект, удовлетворяване на екологичните изисквания, но предстои още много работа до момента, в който ще можем да се поздравим с нова модерна магистрала, която е изключително важна за развитието на пътната инфраструктура в България, каза директорът на агенция "Пътища" Величко Жечков.
Проектът за строителство на автомагистралата е в пълно съответствие с приоритетите на транспортната политика - улесняване на международния транзитен трафик, в частност пътните потоци от и по посока Гърция и Македония, и удовлетворяване на потребностите на българското население и икономиката на страната, добави Жечков.
Офертите и на останалите кандидати (от "Фокус"):
"Зюблин" - 195 690 910 евро;
"Асталди" - 168 788 837 евро;
"Макойол-Юксел" - 173 742 964 евро;
"СТФА - ГАМА" - 152 852 639 евро;
"Догуш Инсаат" - 142 219 849 евро;
"Кондоте" - 147 179 895 евро;
"Алсим Аларко" - 188 734 241 евро;
СЦТ - 174 997 017 евро;
"Алпине-Терна" - 147 361 983 евро;
"Актор" - 178 595 503 евро;
"Мохлос" - 148 386 009 евро;
"Люлин - Перник" ("Главболгарстрой" и немски компании) - 167 999 929 евро;
"Импреджило" - 199 995 868 евро;
"Салини Конструктори" - 165 591 432 евро;
"Пор-Умвелф-Вегипсер" - 196 894 525 евро;
"Мапа - Ченгиз" - 137 381 625 евро;
"Конструктора Абрантина" - 186 793 200 евро;
"Джей енд Пи Авакс" - 149 089 862 евро;
"Обраскон Хуарте Лаин" - 168 210 597 евро.
Очаква се през декември да бъде изготвена къса листа с фирмите, предложили най-добрите оферти и от тях да бъде избран строителят на магистрала "Люлин".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!