Ви иките мислители от древността разглеждали живота на нашата планета като сбор от седем паралелни свята. Единият от тях те наричали астрален или свят на чувствата. Днес ще си говорим за автомобил, който още от пръв поглед оказва въздействие именно върху сетивността. Спортно агресивният вид на возилото привлича като магнит хората с младежки дух, независимо от тяхната възраст. Дали обаче импулсивната симпатия към Opel Astra Coupe води до правилния избор? Отговорът на този въпрос трябва да намерите сами, като слеете в едно чувства и разум и обедините имагинерните си материални и астрални светове. Ние пък ще се опитаме да ви помогнем, базирайки се единствено на факти и разглеждайки в детайли спортното купе на компанията от Рюселсхайм.
Екстериор
Доскоро Opel не се славеше с перфектен дизайн на моделите си и може би затова от компанията потърсиха помощ от корифеите в областа - италианците. Конкретно, за разглежданият от нас модел тежката дума си казаха дизайнерите от Bertone. След намесата им трябва да се признае, че ефектът наистина е впечатляващ. При фронтален оглед отпред и отзад обаче Astra Coupe трудно може да бъде различена от хечбека с пет врати. Отстрани нещата коренно се променят. Стремителният, клиновиден силует, леко напомнящ на този при Calibra, ясно говори за агресия и спортна насоченост. Опитното око ще забележи, че предните светлини също са съставна част от "злобния" облик на купето. Те имат малка тъмна "козирка", намираща се над рефлектора, като е покрита от основното стъкло. Изцяло черната радиаторна решетка също е интересна, като в средата є ясно се откроява емблемата на компанията. Оребрението на предната броня завършва стилния и в същото време леко екстравагантен вид на возилото.
Интериор
Щрихите, нанесени от италианските дизайнери са променили коренно салона на Astra Coupe. Първото което прави впечатление са белите циферблати на скоростомера и оборотомера, обрамчени със стилни алуминиеви "пръстени". Предните кресла представляват странна симбиоза между спортни и луксозни седалки. Те са по-меки и по-големи от спортните, но в същото време страничните бордове на облегалките са достатъчно изнесени напред за да държат стабилни телата на водача и пасажера до него. Мястото за краката на предните места е повече от достатъчно, а ергономичният волан и информативните прибори завършват комфорта в предната част на салона.
Може би си мислите, че както при повечето автомобили от този клас и при Astra Coupe задният отсек е просто символичен? Да, ама не! Това е един от малкото подобни автомобили, при които задният диван е просторен, широк и удобен. Освен това, разстоянието между предните и задната седалки е оптимално дори и за ръстови пасажери. Малък недостатък се явява липсата на трети подглавник, но при положение, че бе монтиран такъв, видимостта от централното огледало за обратно виждане щеше значително да се намали. Този проблем идва от скосения таван, но въпреки че му отделихме доста внимание недостатъкът не е съществен.
Ако на италианските дизайнери им бе предоставена пълна свобода на действие те едва ли биха оставили стандартните задкормилни лостчета, които определено не пасват на общата визия на салона. Изработени са грубо и качеството на материала не е на нужното ниво. Иначе като цяло интериорът е шикозен и ще допадне на повечето клиенти. Най-голямото му преимущество за автомобил от този клас е наличието на голям багажен отсек. Ако в даден случай товарното пространство се окаже малко, е предвиден отвор в средата на облегалката или може да се използва другия вариант - сгъване на част или на цялата седалка напред.
Двигател
Автомобилът се предлага у нас с няколко бензинови агрегата. Естествено за такова возило най-подходящ е мощният 192 к.с. Ecotec двигател. С подобен мотор обаче цената значително нараства заради наложения акциз. Затова ние се спряхме на 1.8-литровата версия, която предлага добра динамика и според нас е оптималният вариант за българския пазар. Агрегатът е с по четири клапана на цилиндър, характеризира се с безшумна и равномерна работа, надежден е и сравнително икономичен. Скоростната кутия в случая е петстепенна, механична, като интересното при нея са дългите първа и втора предавки. Именно те допринасят за отличния старт от място и приличното ускорение от 0 до 100 км/ч.
Що се отнася до окачването, то подкарате ли Astra Coupe ще останете приятно изненадани. Колата плавно преодолява малките неравности, возията е сравнително мека, като това не се отразява на стабилността в по-остри завои. Въпреки че Coupe-то изглежда доста по-ниско от стандартния хечбек, трябва да сте сигурни че "спортистът" ще премине навсякъде, от където може да мине и вариантът с пет врати.
Цена
Парите, необходими Ви да усетите "Астралния свят", са доста приемливи в сравнение с повечето алтернативи. Ако сте поклонник на спортни автомобили и едновременно с това държите на прецизното немско качество, вслушайте се в чувствата си.
Астрален свят (Пазарът в България)
Великите мислители от древността разглеждали живота на нашата планета като сбор от седем паралелни свята. Единият от тях те наричали астрален или свят на чувствата. Днес ще си говорим за автомобил, който още от пръв поглед оказва въздействие именно върху сетивността.
4 февруари 2003, 14:55
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!