Преподавателят по психология Кливланд Евънс от университета "Белвю" в Небраска открил тази тенденция, след като проучил архивите на социалното осигуряване за 2000 г. Той се занимава с изучаване на имената в САЩ от 25 години насам, обяснява Би Би Си.
С особена популярност се ползвали автомобилите: 22 момиченца носели името Инфинити (Infiniti), 55 момченца - Чеви (Chevy, съкратено от "Шевролет"), а други пет женски бебета били наречени "Celica".
Седем момчета били кръстени Дел Монте (Del Monte) на фирмата производителка на храни, а други 49 се казвали Канон (Canon), като фотоапаратите.
От модния бранш за децата от женски пол се предпочита името Армани (избрано за близо 300 момичета), а за синовете се вземат Тимбърленд (в шест случая) или Деним (в седем).
Родителите явно са по-изобретателни при момчетата - шест били кръстени Курвоазие (Courvoisier), като прочутия френски коняк.
Проф. Евънс обяснява, че една от причините за популярността на търговските марки е желанието на майките и татковците отрочето им да се отличава от останалите. Освен това имена като Армани и Шанел се асоциирали с благосъстояние или лукс, за каквито тези семейства мечтаели. Според психолога такова явление се е наблюдавало и през XIX век, когато на децата били давани имена на скъпоценни камъни като Руби (рубин) или Оупъл (опал).
Най-използваните имена в САЩ миналата година обаче са били Джейкъб и Емили.