Ек ктна външност, рамна конструкция, мощен дизел, понижаващи предавки... Погледнете ли за първи път всъдехода, който е тема на материала, ще Ви е трудно да го анализирате. Удивителната му прилика с хитови европейски аналози, перфектното базово оборудване и изключителната му надеждност едва ли предполагат корейско произвидство. То обаче е факт. Новият SUV KIA Sorento е ярък представител на южнокорейската "нова вълна" и впечатлява с европейски дизайн, изискан стил и атрактивна цена.
Екстериор
Дори и за лаик е видна приликата на Sorento с Mercedes-Benz ML и Lexus RX300. За корейски автомобил този факт е страхотен комплимент, но в случая дизайнът наистина е впечатляващ. Не знам дали ефектният външен вид се дължи на прецизните германци от Porsche или на някой гениален кореец, но резултатът от инцидентното сътрудничество между двете компании е налице. Въпреки приликата, Sorento се отличава със собствен стил и доволно надменен облик. Главна роля за това играе наличието на интересната радиаторна решетка. По нея няма да заблежите характерните за всъдеход оребрения. Ефектната, но същевременно семпла решетка е черна, обрамчена с хром, а в средата се забелязва новата емблема на компанията. Фаровете са добре оразмерени спрямо решетката и масивната броня. Покрити са с гладко стъкло с капковидна форма, под което се намират отделни кръгли сектори за "къси", "дълги", габарити и пътепоказатели. Задните светлини пък са типични за всъдеход, като интересното при тях е, че стоповете са изключително силни. Заоблените форми на Sorento го правят доста привлекателен, но в никакъв случай не влияят на агресивната му осанка. Броните са стилно свързани посредством масивни надкалникови вежди и дебели лайсни, които в повечето случаи са боядисани с един тон по-тъмно от основния цвят на автомобила.
Интериор
Просторният салон прави впечатление още от пръв поглед. Седалките са много удобни, уредите са информативни, а видимостта е отлична. Багажният отсек е поразително голям, като в него е предвидено място и за трети ред седалки. Те естествено не предлагат комфорта на предните два реда, подходящи са само за деца, при това за кратки разстояния. Хубавото е, че именно те могат да намалят значително крайната цена в случай, че имате фирма, регистрирана по ДДС. Ако т. нар. детски диван бъде демонтиран обемът на багажника става 890 литра, но това не е максимумът. Ако се наложи, средната седалка може да бъде сгъната цялата или само една част от нея. Единственото неудобство е, че при това положение двете части на сгънатата седалка се намират вертикално зад предните облегалки.
Арматурата е гарнирана с елементи, доста сполучливо имитиращи дърво и перфектно контрастиращи на основния черен цвят на таблото. Салонът е оборудван с доста екстри, включени в базовото оборудване. Климатроникът си върши работата много добре, а и пултът му за навигация е удобен. Стандартно монтираната аудио система пък ще впечатли почитателите на качествения саунд. Опциите в салона са доста, материалите са качествени, но не трябва да се заблуждаваме - Sorento все още е далече от разкоша и шикозния интериор на аналога ML.
Двигател и ходова част
Четирицилиндровият 16-клапанов турбодизел се характеризира с много ниско ниво на шум и вибрации. Главната причина за това е системата за директно впръскване Common rail. Съвременният агрегат притажава отлична динамика. Ускорението е добро след преминаване на 2 000 об./мин., когато се включва компресорът.
Спирачките на Sorento са ефективни, но недостатъчно информативни. Ако водачът е малко по-неопитен пасажерите често ще "забиват нос". Управлението е приятно особено при маневриране на малки пространства. Единственият проблем е, че при движение на асфалт и навлизане в по-остър завой с висока скорост, предните колела поднасят. В пресечена местност Sorento се справя с почти всички трудности. Клиренсът му е оптимален, а понижаващите предавки си вършат перфектно работата. Механично зацепване може да бъде извършено само на задния диференциал. Иначе въртящият момент се предава на задните колела, а в случай, че те пробуксуват, автоматично се включва и предният мост. Освен това предаването 4х4 може да е и перманентно.
Цена
Имайки предвид богатото базово оборудване, приличното качество на изработка и високата надеждност на всъдехода, цифрата 55 479 е доста атрактивна. Тя може да падне с 20% ако имате фирма, регистрирана по ДДС, защото автомобилът е с възможност за шест плюс едно места. Особено тогава корейската алтернатива KIA Sorento заслужава внимание. Спрете да анализирате и действайте.
Анализирай това (Пазарът в България)
Ефектна външност, рамна конструкция, мощен дизел, понижаващи предавки... Погледнете ли за първи път всъдехода, който е тема на материала, ще Ви е трудно да го анализирате. Удивителната му прилика с хитови европейски аналози, перфектното базово оборудване и изключителната му надеждност едва ли предполагат корейско произвидство. То обаче е факт.
22 ноември 2002, 16:31
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!