Д о 2011 г. "Сони" ще продължат да контролира пазара на гейм конзоли, вкл. и с новата PlayStation 3, твърди проучване на "Янки груп" (Yankee Group). На компанията обаче ще се наложи да сподели по-голям дял от пазара с конкурентите "Майкрософт" и "Нинтендо" на фона на спадащите като цяло продажби.
"Сони" ще останат №1 с 44% от продажбите на конзоли трето поколение в Северна Америка, следвани плътно от "Майкрософт" с 40% дял за Xbox 360. "Нинтендо" с новия си модел Wii остават трети със скромните 16% от пазара.
Очакваната от геймърите PlayStation 3 ще се продава на цена 500-600 долара, докато Xbox струва между 299 и 399 долара, а Wii ще струва около 250 долара.
В момента "Сони" държат над половината от пазара на гейм конзоли благодарение на PlayStation 2. Очаква се към 2011 г. компанията да е продала приблизително 30 млн. PS3, а конкурентите "Майкрософт" - около 27 млн. Xbox 360, докато "Нинтендо" ще реализират над 11 млн. бройки от Wii, прогнозират от "Янки".
Други анализатори обаче оспорват тези очаквания. Според DFC Intelligence високата цена на PS3 ще възпрепятства продажбите и дори може да свали "Сони" от върха.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!