"Форд" подготвя възстановяването на модела си "Капри", който през следващата година ще отпразнува своя 40-годишен юбилей.
Идея за връщането му на конвейера имаше още през 2003 г., когато американският автоконцерн представи на международния автосалон във Франкфурт студията Visos, но тогава моделът си остана само изложбен екземпляр.
Наскоро в специализираната преса се появи отново информация, че работата по колата е подновена и че "Форд" отново ще се опита да пусне легендарния модел в производство, пише "Автопрес 2001".
Този път в основата на колата ще залегне концептуалния модел Iosis, който също има две врати и дизайнът му изключително силно повлия върху облика на новия "Мондео".
Ако влезе в производство, новото "Капри" ще използва платформата на седана и механиката му, но във вариант на дизайна 2+2. Вътрешна информация сочи, че колата ще е с предно предаване а масата й ще е около тон и половина. Двигателят ще е четирицилиндров с турбо с няколко варианта на мощности - от 150 до 200 к.с.
Концепт на "Капри" трябва да видим през следващата година, като за заблуда на конкуренцията "Форд" ще го представи като кабриолет. Ако моделът бъде приет добре от публиката, колата може да влезе до една-две години в серийно производство.
Оригиналният "Форд Капри" е проектиран и направен в Европа и се продава в Северна Америка от 1970 дo 1977 г.
"Капри" е име, което от "Форд" е използват при три различни модела: при "Форд Консул Капри Купе", правен във Великобритания между 1961 и 1964 г., "Форд Капри Купе", правен от "Форд-Европа" от 1969 до 1986 г., "Форд Капри кабриолет", правен от "Форд-Австралия" от 1989 до 1994 г.
Името е използвано още и от подразделенито на "Форд" "Линкълн-Мъркюри" за различни модели, които не са носили емблемата и името на "Форд": "Лиункълн Космополитън Капри" - 1950 дo 1951 г., "Линкълн Капри" - от 1952 дo 1959 г.,"Мъкюри Комет Капри" от 1966 г. и др.