Фосет трябва да кацне там, откъдето е излетял, като разстоянието, което трябва да прелети е близо 37 000 км, прекосявайки всички меридиани.
Американецът е рекордьор в различни начинания и ако успее и този път, ще стане първия човек, направил самотна околосветска обиколка без кацане и презареждане. За да осъществи намерението си, той ще разчита на техническите възможности на своя самолет.
Самолетът е нещо като въздушен тримаран, с изключителен профил и страшно лек (1522 кг). Снабден е с един реактивен двигател и за да извърши околосветската си обиколка разполага само с 8636 л гориво, което е доста, ако се има предвид теглото на самолета, но същевременно е и ужасно малко за изминаването на разстоянието за рекорда, разказва Кристиан Соти от РФИ.
Пилотът трябва да бъде виртуоз, за да може максимално да се възползва от ветровете във високите слоеве на атмосферата и които, ако той е сръчен, ще го доведат до успеха. След самолета трябва да се вгледаме в хората, които осъществяват проекта.
Трябва да споменем и гениалният конструктор на "Глоубъл флайър" Бърт Рутън, който конструира прочутия самолет "Вояджър", направил първата околосветска обиколка без кацане през 1986 г.
Той е конструктор и на първия частен космически кораб "Спейсшип Уан", който наскоро направи два космически полет - добро предзнаменование за успешно справяне с предизвикателството.
Самият Фосет пък е сред хората, които може да се нарекат луди по различните видове полети. Същото се отнася и за резервния му пилот, известният Ричард Брансън, шеф на веригата магазини "Върджин".
Двамата се познават много добре - те се опитаха да направят околосветска обиколка без кацане с балон в средата на 90-те, но в този опит победител излезе швейцарецът Бертран Пикар през 1999 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!