След първата част на статията “6 съвета за безплатен интернет маркетинг”, ето че можете да прочетете и втората част с останалите три съвета за безплатен интернет маркетинг.
В първата статия се фокусирахме на фирмения уебсайт, корпоративния блог и "Фейсбук" страницата за бизнеса ви. Сега ще наблегнем на онлайн репутацията, онсайт оптимизацията и имейл маркетинга.
4. Онлайн репутация
Има много фирми, които не само че нямат маркетинг стратегия в интернет, но и имат изключително лош имидж в мрежата.
Замислете се какво ще намерят хората, ако направят едно бързо търсене в мрежата за Вашата фирма или марка и разгледат първите две страници в "Гугъл"? Ако има отрицателни мнения или Вашият фирмен сайт не излиза на първо място, имате сериозен проблем!
Без значение дали вие имате стратегия за интернет присъствието си или не, фирмата ви най-вероятно е вече там. Все някой някога е изказал мнение или ви е споменал.
В интернет коментарите седят с години и е много вероятно да останат още дълго там. Бихте ли се обадили на фирма, за която има само отрицателни мнения?
Предлагам ви три бързи препоръки за управлението на онлайн репутацията, които можете да въведете незабавно и сами:
- Следете какво се споменава в мрежата за вашата фирма, продукти и колеги. Можете да получавате информация при всяко споменаване на определена ключова дума/фраза с Google Alerts.
- Отговаряйте на всички смислени мнения и коментари без значение дали са положителни или отрицателни. Така ще покажете, че се интересувате от мнението на хората, достъпни сте и сте готови да откликнете при запитвания и проблеми.
- Ако сте сгрешили, извинете се! Не се оправдавайте и не нападайте хората, които са недоволни или се оплакват. Така ще ги предизвикате и по-скоро ще си вкарате автогол, отколкото да сте си полезни.
5. Онсайт (on-site) оптимизация
За да сте сигурни, че ще сте лесно откриваеми в търсачките, е изключително важно да съобразите уебсайта си със стандартите за онсайт оптимизация. Има много неща, които можете да направите сами, за да се позиционирате по-добре в "Гугъл"и да привличате повече и по-полезен трафик.
Това е изключително важна стъпка за всеки уебсайт, но за съжаление много и от най-сериозните уеб агенции в България го пренебрегват. Така, дори сайтовете на големите фирми, не са структурирани оптимално.
За съжаление ми е невъзможно да опиша подробно всичко, но ще споделя пет основни неща!
● Най-важният фактор за позиционирането на сайта по желаните от вас ключови думи е Title tag-а. Title-a е заглавието на конкретната страница и като такова е първото, което търсачките "гледат". Уверете се, че важните думи са в началото и цялата дължина не надвишава 67 символа.
● Заглавията в съдържанието на сайта са не само добро средство за визуално организиране на текст, но и подсказват на "Гугъл", че това съдържание е важно. Това важи, ако заглавията са маркирани с H1, H2 тагове. Тези тагове можете да намерите във всеки един административен панел и дават голяма тежест на думите, които са маркирани с тях.
● Важно е сайтът ви да е богат на съдържание и то да се обновява често. Ако имате корпоративен блог, секция новини към сайта или често обновявано портфолио, ще се позиционирате по-добре в търсачките, отколкото вашите конкуренти.
● Снимки, раположени в уебсайт влияят благоприятно на добрата му откриваемост. Много е важно да има описание на снимката (alt tag). По този начин не само ще повлияете на позиционирането на сайта, но и ще направите добро за незрящите, които няма как да видят снимката, но ще могат да чуят какво има на нея.
● Слагайте линкове към чужди, авторитетни сайтове, но релевантни на темата. Слагайте и препратки към други страници на вашия сайт, които отново са релевантни на темата.
6. Ефективен имейл маркетинг
По начина, по който повечето хора рекламират бизнеса си - чрез масово изпращане на имейли до всякакви хора в интернет, не само, че няма да доведе до продажби, но и ще им помогне да отнесат няколко глоби от КЗП (Комисия за защита на потребителите).
Ако изпращате често имейли до хора, които не са са се съгласили да ги получават - спрете веднага. Освен че няма да е ефективно, вие ще ги накарате да ви намразят и да говорят с лошо за вас. Ако пък попаднете на някой по-влиятелен човек в интернет, е много вероятно да разпространи неприятна информацията до много хора.
Много хора мислят, че в имейлът трябва да има много картинки и цветни текстчета. В реалност това отблъсква много повече потребители. Истината е, че въпреки, че имейл маркетингът е един сравнително безплатен канал за реклама, то той е доста по-комплексен и сложен отколкото изглежда. Преди да изпращате масово имейли се информирайте добре и си изградете сериозна и дългосрочна стратегия.
Предлагам ви четири бързи съвета за имейл маркетинг:
- Ако сте събрали база данни с имейли от интернет и искате да изпратите непоискано търговско съобщение, се уверете, че сте проверили имейлите в електронния регистър на КЗП. Така ще избегнете глоба и няма да изпратите имейли на юридическите лица, които не искат да получават такива съобщения.
- Не абонирайте потребителите по подразбиране. Изпратете непоискано търговско съобщение само веднъж и после пускайте имейл само до тези, които сами са пожелали да се абонират. Няма нищо по-лошо от това да се натрапите на хората и това няма да ви донесе печалби в дългосрочен план.
- Предлагайте възможност на абонираните да се отпишат от бюлетина само с един клик от футъра на имейла.
- Предоставяйте реални ползи за абонираните като специални отстъпки, ценна информация или бонуси. Не използвайте имейл маркетинга само, за да си правите реклама на продуктите.
Ако темата за безплатните и нискобюджетните инструменти за интернет маркетинг ви е интересна, можете да посетите семинар “Интернет маркетинг с нулев бюджет”. Той ще се проведе на 6 и 7 април 2011 в Интер Експо Център, София.
В програмата на семинара са включени теми за имейл маркетинг, маркетинг в социалните медии, корпоративно блогване, вирусен маркетинг, измерване на резултатите, оптимизация за търсачки и управление на репутацията. Лектори на събитието ше са доказани практици в областта на интернет маркетинга, а организатор на семинара е фирма Web and Events.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!