3,8 млрд. евро ще са необходими за реализирането на инфраструктурните проекти до 2005 г. Това обявиха в МС министрът на транспорта и съобщинията Антони Славински и министърът на регионалното развитие и благоустроството Евгени Чачев. Двамата представиха пред кабинета всеобхватна програма за развитието на транспортната инфраструктура за следващите 4 г. Основно внимание и средства щели да се отделят за изграждането на Дунав мост - 2, за нов терминал на пристанище Бургас и за тунела под Шипка. Целта на програмата е България да стане транспортно средище на 4-те икономически посоки в Европа, обяви Славински.
Парите по проектите трябвало да дойдат от бюджета, от кредити и от безвъзмездни помощи от предприсъединителните фондове на Евросъюза. Министрите разчитали и на интереса на наши и чужди частни инвеститори към проектите. От реконструкцията на летищата в София и Бургас и на пристанище Варна основен интерес имали "Юнион Миниер" и "Соди" - Девня. Ще увеличим автомобилният трафик в страната с 80% до 2005 г., обещаха още министрите. До 4 г. трафикът по ж.п.-линиите трябвало да скочи с 20%, а по Дунав и Черно море - със 100%. През 2005 г. до Бургас ще се пътува с влак за 2,5 часа, обяви транспортният министър.
3,8 млрд. евро нужни за инфраструктурни проекти до 2005 г.
3,8 млрд. евро ще са необходими за реализирането на инфраструктурните проекти до 2005 г. Това обявиха в МС министрът на транспорта и съобщинията Антони Славински и министърът на регионалното развитие и благоустроството Евгени Чачев. Двамата представиха пред кабинета всеобхватна програма за развитието на транспортната инфраструктура за следващите 4 г.
7 февруари 2001, 13:06
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!