Х арактерът на шефа може да навреди сериозно на неговата фирма, установява ново проучване на специалисти от университета във Флорида.
30% от обидените служители преднамерено работят по-бавно или вършат грешки, докато при нормална обстановка подобни отклонения са не повече от 6%, сочи изследването.
Около 1/3 от засегнатите пък не влагат максимални усилия при изпълнение на задачите си, срещу 9% в нормалния случай.
Близо 39% от разсърдените заради поведението на шефа си работници си вземат болнични без да имат никакви проблеми със здравето, установяват още специалистите. За сравнение, обикновено симулантите са не повече от 4%.
Три пъти повече служители поемат инициатива, когато се наложи, от средите на тези, които не са тероризирани от началниците си, сочат още данните.
Обидените пък много по-рядко се съгласяват да изпълняват допълнителни задачи, включително да останат в офиса след края на работното време.
За капак, засегнатите от отношението на ръководителя служители са по-малко доволни от заплащането и от положението си във фирмата.
Проучването е обхванало няколко десетки американци, работещи в различни сфери на бизнеса.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!