Вр реки че руснаците не се славят с добра автомобилна продукция, те не спират да учудват света със своите тунинг разработки. Различни ателиета, за някои от които сме ви разказвали в предишни броеве, са се специализирали в доработката на европейски модели и трябва да се признае, че крайният резултат е наистина впечатляващ. Темата на материала ни е свързана с руската тунинг студия Skoda Racing Club, тясно специализирана в доработката на чешките автомобили. В конкретния случай инженерите сe захващат с доработка на най-малкия автомобил от моделната гама на Skoda. Всеизвестен е фактът, че въпреки по-големите габарити Fabia е базирана на малолитражката VW Polo и се счита за икономично градско возило. След компетентната намеса на SRC обаче нещата се променят радикално. Под капака на "Мъника" са натъпкани 250 к.с. и турбо компресор.
По отношение на външните изменения, разликите между стандартния модел и Fabia SRC не са никак малко. Те се състоят най-вече в допълнителните спойлери, антикрила и въздухозаборници или иначе казано цялостен аеродинамичен пакет. Той е разработен от фирмата Car-T по поръчка на SRC и доста променя екстериора на автомобила.
За разлика от много други тунинг фирми, които доразработват стандартния двигател, инженерите от руската студия постъпват доста по-радикално. Те сменят малкия 1.4-литров агрегат с мощния 1.8 турбо мотор, познат ни от наточените версии на Passat, Octavia и A4. Мощността му е 150 к.с. и предвид лекото купе резултатът е наистина добър. Може би се питате как руските специалисти се успели да натъпкат значително по-големия агрегат в моторния отсек на Fabia? Отговорът е: доста трудно! За целта акумулаторът е изнесен в багажника, а задните места са основно преработени. След интегрирането на двигателя под предния капак няма място и за игла, но това не е важно. По-интересното е друго. Руснаците сменят и стандартния компресор с по-мощен, собствена разработка. Турбината е с максимално увеличен размер и масивен междинен охладител. Монтира се и нов въздушен филтър с нулево съпротивление, който обезпечава нарасналата нужда от въздух. Вследствие на тези нововъведения се налага изменение и на охладителната система, както и пренастройка на електрониката управляваща двигателя. Ефектът е поразителен. Мощността достига цифрата 250 к.с. Въртящият момент се предава на предните колела посредством преработена механична петскоростна трансмисия от Octavia. След тези факти следва още един логичен въпрос: Какви са окачването и спирачната система? В предното окачване са използвани много елементи от Audi S4, а отзад е монтиран мост от Octavia. След прецизен избор на амортисьори и пружини доверието пада върху марките Koni-Sport и KW. Концепцията на спирачната система е заимствана от истинските суперавтомобили. И четирите диска са двойно вентилирани, като предните със диаметър 304 мм, а задните - 288 мм. Спирачните апарати, притискащи накладките към дисковете са от Porsche и са производство на култовата фирма Brembo.
Салонът също търпи сериозен рестайлинг. Спортните седалки са облицовани с естествена черна кожа, педалите са заменени с алуминиеви, а на мястото на стереото са интегрирани допълнителни прибори. Те са три на брой и показват налягането в компресора, температура и налягането на маслото. Окото радва и ярко червен лост, чрез който се извършва ръчно преразпределение на спирачното усилие между осите.
Допълнителната устойчивост на автомобила се дължи на сериозна система от стабилизиращи щанги, както и от правилния избор на гуми. Те са Michelin Pilot Sport с размер 235/45 17.
Наточената Fabia ускорява от 0 до 100 за около 5 секунди, а максималната и скорост е ограничена на 270 км/ч. За разход на гориво не се говори. Имайте предвид, че той е далеч по-висок от този на стандартните чешки возила, но малката резачка ще изненада всеки имащ негативно отношение към марката.
250 к.с. и турбо под капака на "мъника" (Туининг)
Въпреки че руснаците не се славят с добра автомобилна продукция, те не спират да учудват света със своите тунинг разработки. Различни ателиета, за някои от които сме ви разказвали в предишни броеве, са се специализирали в доработката на европейски модели и трябва да се признае, че крайният резултат е наистина впечатляващ.
12 декември 2002, 15:09
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!