"Кървави" са заглавията днес - и в буквалния, и в преносния смисъл. За "Яки глоби на КАТ, написани с кръв", информира "Труд". "Закон, написан с кръв" - това е определението, което вестникът дава на Закона за движение по пътищата.
Вчера парламентът гласува за 45 минути повече от 70 поправки в него. Над 50 от тях бяха внесени още през пролетта на 2004 г. и още веднъж през април м.г.
Докато три години депутатите умуваха над предлаганите промени, по пътищата на България загинаха 3000 и бяха ранени близо 30 хил. души, припомня всекидневникът.
Очаква се новите правила да задействат най-късно в последната седмица на юни или от 1 юли.
"24 часа" акцентира върху друго решение на депутатите в своето водещо заглавие: "Вземат книжка на всички със стари глоби".
Шофьорите, които имат задължения към КАТ, може да останат без книжка, ако не ги платят до месец след влизането в сила на промените в Закона за движение по пътищата.
По данни на Сметната палата за 2006 г. българските шофьори дължат 34 млн. лв., а до края на април са платени само 2 млн. По данни на КАТ около 1 млн. са санкционираните годишно водачи, обобщава вестникът.
"И МВР се дърпа от пътните глоби", отбелязва "Дневник" в коментар с подзаглавие "Абсурдите нямат край". Вестникът смята, че официалните глоби на КАТ всъщност са на голяма изгода за шофьорите в сравнение с традиционния рушвет в брой - по простата причина, че в скоро време няма да бъдат събирани.
Вестникът изброява институциите, които си прехвърлят проблема и цитира статистиката, според която събираемостта на глобите миналата година е паднала на 6%. Нищо чудно тази година да стигне нулата, подмята изданието.
Трудно е да се определи кой ефект е по-негативен - загубените средства за бюджета или загубената дисциплинираща роля на санкциите, чуди се "Дневник".
"Монитор" пък анализира "Приликите и разликите" между пътищата у нас и в Гърция.
По пътищата на южната ни съседка преди около 10 години се случваше това, което става днес у нас - често караха пили, без колани, с висока скорост, ползваха колата като място за разговори по телефона, масово не даваха мигачи при завои - изобщо работата беше а ла "Сървайвър", отбелязва всекидневникът.
Сега в Гърция картината е доста различна. Пътищата на България днес са копие на пътищата в южната ни съседка преди 10 години. С тази разлика, че гръцките пътища още тогава бяха по-добри, а родните са с остатъци от асфалт между дупките, тъмни, тесни, маркировката е спомен по 70% от тях, знаците са неадекватни, често забравени или липсващи.
Има разлика и в катаджиите - у нас голяма част от тях са свирепи само до момента на появата на по-едра банкнота, подчертава "Монитор". И заключава, че само тежките наказания никога и никъде не са били реалният начин за решаване на проблем.
"Стандарт" обаче пише: "Авантата за шофьорите свърши". Според вестника новите бомбастични глоби няма да спрат касапницата, а ще надуят рушветите.
В този ред на мисли вестниците днес разказват с подробности и снимки за зверската катастрофа край Вакарел. Всъщност това е водещото заглавие за "Монитор".
Предлагат държавата да не издава шофьорски книжки, пише пък "Новинар".
Държавата трябва да се оттегли от участие при изпити за даване на шофьорска книжка и регистрация на автомобили, поискал вчера председателят на Съюза на българските автомобилисти Георги Янакиев на форум за пътната безопасност.
Браншовите организации трябва да издават свидетелствата за шофиране, а държавата само да контролира процеса. Така ще се подобри организацията и подготовката на водачите при издаването на шофьорски книжки, посочи Янакиев.
Между 400 и 800 са автомобилите, които всеки ден се регистрират само в столичния КАТ, каза министърът на вътрешните работи Румен Петков, който също взе участие във форума. Според него това създава допълнителни затруднения при организацията на движението в столицата.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!