П роучване разбива мита, че младежите са основна аудитория на социални сайтове като MySpace. Според данни на "comScore" около 2/3 от посетителите на MySpace.com и Friends.com са хора над 25 години.
Парадоксалното в случая е, че именно младежите откриха и популяризираха MySpace.
Сайтът с най-млада аудитория е Xanga.com - 20% от неговата потребителска база са деца и тийнейджъри във възрастовия диапазон 12-17 години. Това е два пъти по-висок процент от средния за въпросната възрастова категория в цялата интернет аудитория.
Друг от по-младежките сайтове е Facebook.com, който привлича учащи в колежите на възраст от 18 до 24 години - 1/3 от неговите посетители.
Изненада в проучването e също, че аудиторията на социалните сайтове не се припокрива в по-голямата си част. Всеки от тях държи своя ниша от посетители, разкрива анализът Media Metrix на "comScore".
Като отчитат широкия възрастов диапазон в аудиторията на социалните мрежи, експертите препоръчват сайтовете да филтрират потока, така че различни подгрупи от контактуващи да се намират по-лесно.
Предизвикателство за по-възрастната аудитория например е да намери обща база с останалите участници в общността.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!