В ицепремиерът и министър на образованието Даниел Вълчев ще предаде на главния прокурор сигнал за 22 лица, които извършват незаконно обучение у нас и издават дипломи за висше образование от чужди университети. Това съобщи самият образователен министър по време на парламентарния контрол.
От октомври м.г. до началото на този месец във ведомството са постъпили 89 молби за признаване на дипломи от чужди висши учебни заведения.
Даниел Вълчев обясни, че ако студенти са обучавани на територията на България в регистрирани по Търговския закон дружества,
това са незаконни поделения или филиали.
В случаите, когато студент се е обучавал в чужбина, той трябва да представи документи, сред които копия от виза, студентска книжка, списък на преподаватели. Документи, които в повечето случаи не са били налични и на това основание е отказано признаването на тези дипломи, уточни министърът на образованието.
Сред 22-те дружества в списъка, който министър Вълчев ще занесе днес на Обвинител №1, е Международна информационна агенция "Световна академия - Платон" ООД със седалище в Благоевград.
Дружеството е обявило, че обучава студенти на Киевски национален университет "Тарас Шевченко"-Украйна. От това учебно заведение в образователното министерство са постъпили 28 молби за признаване на дипломи.
Със софийско седалище е друго поделение на чуждо висше училище, което издава дипломи от Московски държавен университет по икономика, статистика и информатика. Дружеството носи името "Балкански център "Бизнес университет" ООД. 11 лица, които са го завършили, са подали молби за признаване на дипломи.
За няколко от посочените в списъка дружества няма данни кои чужди университети обучават студенти - сред тях са Видински международен университет - сдружение, и Международен правен университет - фондация, с адрес в столичния квартал "Люлин".
Програмата за развитие на училищното образование предлага гъвкав икономически подход,
който да стимулира премахването на маломерните и на слетите паралелки, заяви още Вълчев. Той включва използването на финансови механизми като единен стандарт и делегирани бюджети за всички училища.
Въвеждането на единен стандарт би следвало да бъде предшествано от механизъм, коригиращ естествените неравенства в достъпа до образование на основата на обективни критерии, които да определят разходите, посочи министър Вълчев.
По думите му целта е процесът да протече постепенно, без сътресение за учители и ученици, и с паралелно осъществяване на мерки, които да компенсират негативите от оптимизирането на мрежата.
Даниел Вълчев посочи, че няма да се закриват паралелки и училища по административен път, а ще се търси демографско-икономическата логика.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!