Има обаче една марка, която благодарение на сливането си с гиганта Daimler-Benz, успя да получи "одобрение" от претенциозния европеец и в момента усилено налага продукцията си на Стария континент. Стратегията на задокеанската компания е да открие нов, втори фронт (след Америка), в чийто челни редици в момента се намира една подчертано спортна кола, родила се вследствие на кръстосания огън на американци и европейци.
Става дума за Chrysler Crossfire и по-точно за модификацията 3.2L V6 SOHC - автомобил обединяващ американски дизайн и европейски хай тек. Този расов спортист отскоро се предлага на българския пазар и естествено веднага попадна в обектива на нашата рубрика.
Екстериор
Не е чудно, че инженерите от Daimler-Chrysler са избрали именно спортно купе с две врати за този "експеримент". Потенциалните купувачи на автомобили от другите класове не биха били във възторг от излишната оригиналност, която струи отвсякъде при Crossfire. Още от пръв поглед се забелязва разликата в диаметъра на предните и задни колела, като естествено, задните са по-големи.
Увеличеният размер на гумите отзад идеално пасва на обемистата и закръглена задница на Crossfire. Именно тези елементи придават необходимата солидност. Агресията пък се излъчва най-вече от предницата на автомобила и по-точно от ефектно оребрената радиаторна решетка и масивната броня, сливаща се с калниците.
Капакът, покриващ моторния отсек, също впечатлява с екстравагантни решения. Оребренията му са стилно съчетани с въздухозаборници, интегрирани в предните калници - все елементи, придаващи оригиналност и доста хищен вид на резачката. Предните светлини са с неправилна форма и са многосекторни, но най-точно обуславят фирмената идентичност на автомобила.
Друг характерен белег за марката е голямата хромирана крайслерска птица, намираща се в горната част на радиаторната решетка. Завършекът на ауспухната система също е нетрадиционен. "Двуцевката" е разположена точно в средата, под бронята. В заключение можем да кажем, че от външността на целия автомобил се излъчва агресия, динамика и спорт. Единственият недостатък по екстериора на Crossfire е сравнително малкото задно стъкло, което доста ограничава видимостта на водача в централното огледало за обратно виждане.
Интериор
След като стана дума как изглежда Crossfire отвън, може би се досещате, че и салонът е не по-малко екстравагантен. Тук обаче нетипичните решения са съчетани със стилни и традиционни похвати, в резултат на което се е получил луксозен, функционален салон със спортен привкус. Естествено за такива автомобили е наличието на кожен салон. При Crossfire той е ефектно гарниран с алуминий. Цялата средна конзола, ръкохватката на скоростния лост, както и отделни елементи по вратите и волана са покрити със светлия метал.
Уредите на арматурното табло са съсредоточени изцяло пред водача и са покрити с масивна козирка. Те са информативни, аналогови и обрамчени с хромирани пръстени. Средният циферблат, отчитащ скоростта на автомобила, е разграфен и в километри, и в мили. Седалките са големи, удобни и ергономични. Настройките им са на ниво, а страничната поддръжка е силно изразена.
Остъклената площ, с изключение на задното стъкло, за което вече споменахме, не е никак малка и осигурява простор в салона и добра видимост напред и настрани. Недостатък се явява отсъствието на регулировка на волана по височина, която не е включена в оборудването. Двуместното купе разполага с немалък багажник, с приличен обем за подобен род возило.
Двигател
Разглежданият от нас модел се оборудва с 3.2-литров V-образен шестак, снабден с по три клапана на цилиндър. Той е изцяло разработка на Mercedes-Benz и се характеризира с отлична динамика, надеждност и добра еластичност при доускорението. Автоматичната скоростна кутия е петстепенна, но не подхожда напълно на спортния нрав на автомобила. Разликата при ускорението е малка, но усещането е коренно различно. Това е като да сравняваш тръпката от полет с учебен изтребител и частен реактивен самолет при една и съща скорост.
Окачването на Crossfire е твърдо, но за сметка на това стабилността е повече от завидна. Гумите Michelin Pilot Sport от второ поколение, перфектните стабилизиращи системи и ниския център на тежестта на автомобила позволяват навлизането в остри завои с изключително висока скорост, като това не променя желаната траектория на овала. С други думи отличното окачване и точният избор на гуми оказват своето влияние. Един от малкото недостатъци е свързан с кормилната уредба и по-точно с нейната информативност. Тя не е на нужното ниво, вината за което е на сервоусилителя.
Цена
Не е никак ниска, но подобен род коли не струват евтино. И има защо. Ако искате да притежавате спортно купе, но да се различавате от европейските стандарти, като в същото време да не правите компромис с високите немски технологии, то подложете се на кръстосан огън и се впуснете в приключението, наречено Chrysler Crossfire.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!