П рактическата подготовка за бъдещите шофьори да удължи с 8 до 12 часа, предлага работна група, натоварена с изготвянето на проктопромените в нормативните документи за обучението на водачи на МПС.
Сегашните 24 часа кормуване преди изпита не били достатъчни. Допълнителното обучение обаче ще доведе до увеличение на цената на курса, която може да надвиши 500 лв.
Теоретичната подготовка остава 40 часа, но за провеждането й, което сега редовно става нехайно или почти изцяло се пропуска, ще се следи много по-стриктно.
Към допълнителните часове ще се прибави и още един, който ще е специално предназначен за провеждане на два вътрешни изпита - единият по средата на курса, а другият в края му.
Обсъжда се и вариантът полигонът да бъде върнат в програмата за изпита.
Инспектори са установили сериозни нарушения при провеждането на курсовете.
Някои инструктори са отчитали, че имат между 24 и 42 часа кормуване на ден, по документи други провеждали теоретична подготовка между 22 часа и полунощ. Трети пък давали свидетелство за завършен курс на хора, които въобще не фигурират в дневниците, обяви шефът на агенция "Автомобилна администрация" Володя Киров.
1/3 от фирмите, които обучават кандидат-шофьори, са в сивия сектор, категоричен беше председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Илиев, който обясни, че подобни школи се познават по твърде ниските цени на курсовете.
230 лв. не могат да покрият само разходите за 24-те часа практическа подготовка, така че много от часовете за кормуване или се "спестяват", курсистът остава неподготвен и съответно бива скъсан на изпита, или инструкторите участват в корупционни схеми и предлагат на кандидат-шофьорите да си "купят" книжката, обясни шефът на Асоциацията за квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!