Междувременно историята, разказвана от авторите на проекта, се усложнява значително и разпростира в още близо 30 уебсайта (rogueretrieval.com и martinswinton.com са само два от тях), като "жокери" за участниците в разследването се публикуват например във вестник в Осака, само за да се разпространят по Мрежата за броени часове. Публиката в случая влиза в ролята на кукловод, който разиграва авторите на проекта и ги принуждава да му измислят все по-нови и нови подробности и уловки. Идеята тръгнала от сюжетна линия, която така и не била използвана във филма (там действието се развива в бъдещето, когато полярните шапки са разтопени и Ню Йорк е наводнен, а финалът скача още по-напред във времето, когато на Земята вече няма хора). Първите сайтове от проекта се появили онлайн на 8 март, а в екипа влизат хора с еклектични интереси и познания, някои от които работят за "Майкрософт". До няколко месеца ще има и нов подобен проект, който този път изобщо може да не е свързан с филм, разкрива "Ентъртейнмънт уикли".
На второ място в класацията са рекламните филмчета на "Бе Ем Ве" (тук). "Ентъртейнмънт уикли" оценяват най-вече усилията на автомобилопроизводителите да ангажират за тази Интернет кампания петима световноизвестни кинорежисьори, които да снимат (под формата на късометражни филмчета) прочутите им леки коли. Първоначално за идеята бил привлечен режисьорът Дейвид Финчър ("Боен клуб", "Седем"), който убедил и останалите си петима колеги, сред които Джон Фракенхаймър ("Ронин"), Гай Ричи ("Гепи") и Анг Лий ("Тигър и дракон"). Участието на Мадона в едно от филмчетата обаче е заслуга изцяло на Ричи, отбелязва изданието.
На 3-то място е поставен документалният филм "StartUp.com" (не го бъркайте с едноименния сайт!), който проследява възхода и падението на една Интернет компания - govWorks.com. С него оттук нататък ще трябва да сверяват часовника си всички, които се опитват да пресъздадат края на 90-те - включително "Туенти сенчъри фокс" в предстоящия си филм "Първите 20 млн. долара", коментира "Ентъртейнмънт уикли". Четвърти са Heavy.com със Стела - обект на видеоскиците на комедийното трио Майкъл Шоуолтър и Дейвид Уейн (създатели на "Wet Hot American Summer") и звездата Майкъл Иън Блек. Пети са класирани анимираната група "Горилаз", зад която се крият Деймън Олбърн (фронтмен на бритпоп групата "Блър") и Джейми Хюлет (художник на комиксите "Tank Girl"). Шести в класацията е броят на сатиричния е-вестник TheOnion.com от 26 септември, две седмици след терористичните атаки, използвани като материал за новите им шеги. (Например: "Президентът призова американските народни певци на балади към спокойствие и въздържание".)
7-ото място е за ScreenBlast.com. "Компаниите в развлекателния жанр обикновено се оплакват от натрапници, които плагиатстват или направо крадат семпли от произведенията на техните артисти, но "Сони" експериментираха с тъкмо обратното - дадоха възможност на участниците в този проект да си поиграят с една песен на "Смашинг пъмпкинс", да прибавят към нея и своя музика, като я закачат като саундтрак към видеооткъси от "Звездни рейнджъри" и я публикуват в Мрежата", пишат "Ентъртейнмънт уикли".
На осмо място са поставени официалните уебсайтове на филмите "Властелинът на пръстените" (LordOfTheRings.net) и "Мулен Руж" (ClubMoulinRouge.com). Най-сетне киносайтовете заприличаха на DVD-тата и предлагат както цели часове сцени от снимачната площадка ("филм за филма"), така и енциклопедична информация за всеки възможен детайл, коментира "Ентъртейнмънт уикли". На девето място са новите гейм-конзоли - "Xbox" на "Майкрософт" и "GameCube" на "Нинтендо". "Разпространен предразсъдък е, че видеоигрите се опитват да имитират филмите, но докато повечето киноленти траят около два часа, превъртането на един shoot-'em-up с извънземни за Xbox отнема около 20 часа. Тези две конзоли напомнят, че игрите не само се различават изцяло от всяка друга форма на изкуство, но понякога са дори по-добри", отбелязва "ЕW".
Почетното 10-о място е за прякото излъчване на "Big Brother" онлайн. Миналата година 24-часовото предаване с уебкамера на тв шоуто "Big Brother" бе в негативната класация заради неизползвания си потенциал, но тази година обаче т.нар. "реална телевизия" (reality TV) надмина всички очаквания, аргументира се "Ентъртейнмънт уикли".
Сред петте най-негативни събития, сполетели Мрежата, "Ентъртейнмънт уикли" поставя под №1 гибелта на "Напстер". На второ място е войната "Хари Потър" (PotterWar.org.uk), предизвикана от ревнивите адвокати на "Уорнър брадърс", които преди една година разпратиха писма на 12-годишни хлапета с настояване невръстните почитатели на малкия магьосник да затворят фенските си сайтове. По-нататък в анти-класацията са провалите на Inside.com, MediaTrip.com и Icebox.com, а пети в анти-класацията е последният филм на Кевин Смит ("Догма") "Jay And Silent Bob Strike Back".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!