„Критиките, че новият Закон за движение по пътища всъщност не се променя, не са основателни, защото все пак не могат да се измислят нови правила за движение. Те са общи съгласно Конвенцията за пътното движение”, коментира пред NOVA бившият началник на КАТ Алекси Стратиев в ефира на „Здравей, България”.
„Единственото нещо, което би могло да се променя са санкциите и онези неща, които биха принудили шофьорите да не нарушават правилата. Мисля, че има развитие в тази посока дотолкова, доколкото някои от глобите за груби нарушения, например при преминаване на червен сигнал, знак „Стоп” и т.н. са завишени”, смята Стратиев.
Той посочи, че в проектозакона е реализирана и „една стара идея” – хора, които в рамките на 2 години имат няколко нарушения, вече ще „търпят допълнителни тежести”.
Според него има напредък при борбата срещу корупцията в Пътна полиция, тъй като полицаите работят с аудио и видео запис.
Според Стратиев промените, касаещи младите шофьори, според които те няма да могат да управляват кола по-мощна от 68 конски сили, а зад волана в първите 6 месеца ще сядат с придружител, не са удачно решение, но с а стъпка в правилната посока.
„Това е една стъпка към младите водачи да се вземат мерки, за да се обезопасят, както те, така и останалите участници в движението. Придружителят трябва да бъде правоспособен. Има санкции и към него. Но той може въобще да не е карал, стига да има книжка. А и трудно може да се намери кола до 67 конски сили”, посочи Стратиев.
Той подчерта, че в други европейски страни се прилагат по-ефективни решения, като продължаващо обучение.
Стратиев добави, че вече ще има изисквания и глоби и към субектите, стопанисващи пътната мрежа. Ако тези регулации бяха въведени, пътната полиция щеше да може да наложи глоби, вместо само да пише предписания за опасния участък, където катастрофира автобус по пътя за Своге.
„Новите изисквания към водачите ме притесняват”, коментира обаче председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев.
„От новия проект на Закона за движение по пътищата силно прозира прокарването на едни интереси. Например, виждали ли сте полицай с колан. Никога и никой не е виждал, въпреки че сегашният закон не ги освобождава от такова нещо. Сега тихомълком са го прокарали да не си слагат колан”, посочи той.
„Най-малкото очаквах да се ограничи движението на каруците по пътищата”, добави Георгиев. Според него то трябва да е забранено на Републиканската пътна мрежа, както е и в съседните държави.
Георгиев подчерта, че никъде другаде, освен в България, не е виждал пешеходна пътека на дву, три, четирилентов път. И посочи още, че има служители на КАТ, които не познават добре Закона за движение по пътищата.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!