О ще миналата година видяхме, че когато има желание, има и начин. Онлайн образованието много бързо навлезе в живота ни и учители, ученици и родители се оказаха в ситуация, в която бързата адаптация бе единственият изход.
Имаше много притеснения, много въпросителни, много „ами ако“. Нека обаче да погледнем и от един различен ъгъл. Да, ще бъде прекрасно да се върнем към нормалното ежедневие и класните стаи, но нека не бързаме да изключваме онлайн обучението или поне онлайн ресурсите от образователния микс.
Защо? Ето няколко причини, които да вземем под внимание:
- децата са технически грамотни от много по-ранна възраст
- за тях е естествено да използват онлайн ресурси
- възприемат материала още по-лесно и бързо
- онлайн ресурсите могат да се използват и като допълнителна подготовка
Със сигурност можем да мислим в посока дългосрочно включване на дигитални ресурси в учебния процес, а това може да бъде полезно както за учителите, така и за самите деца и техните родители.
Един от начините за това е платформата IZZI на издателство „Клет България“. Тя предлага свободен достъп до над 50 000 учебни материала, подходящи както за подготовка на учителите, така и за самоподготовка на учениците. Онлайн ресурсите дават възможност за употреба в ситуация на онлайн обучение или допълнително, като част от ежедневната подготовка за часовете.
Какво можем да открием в IZZI
Учебни материали, видеа, аудио, 3D визуализации, интерактивни игри и симулации и още, и още за ученици от първи до седми клас. Платформата интуитивно насочва потребителя към желаните от него ресурси и е разделена в две направления: за учениците и техните родители и за учителите. По този начин преподавателят може да достъпи специална секция, която да му даде още повече функционалности за подготовката на един пълноценен час, а родителите могат да имат пълен контрол върху допълнителната подготовка на своето дете.
Централизираната облачна банка разполага с над 30 000 образователни видеа и повече от 20 000 аудио файла. Ученето днес е модерно и интерактивно, а децата се стимулират от динамика и действие в програмата си. Затова всеки начин да провокираме вниманието им и най-вече да го задържим е полезен ресурс в арсенала на учителя.
Потребителите могат да създават класни стаи, да използват интерактивна дъска, да маркират, да поставят бележки и всичко, което ще направи обучението наистина интерактивно.
Важно е да отбележим, че платформата е много инклузивна и дава възможност за лесно и безпроблемно обучение на деца със специфични нужди, например дислексия или СОП.
А приложимо ли е на практика?
Независимо дали часовете се провеждат онлайн, или в класната стая приложението му е всеобхватно
Допълнителната добавена стойност и спестеното време в търсене на правилните ресурси улесняват децата и техните родители, особено при по-малките ученици, при които подкрепата вкъщи е неизменна. Интерактивните задачи развиват логическото мислене на децата и им поставят нови предизвикателства, които изграждат уменията им. Родителят има възможност лесно да достъпи и избере най-точните материали за допълнителната подготовка на своето дете, без да жертва излишни усилия и време в търсене на правилните ресурси, защото всичко е събрано на едно място.
Независимо какво ще ни поднесе бъдещето, това, че сме се подготвили предварително, ни прави победители.