В ластите в Китай забраниха излъчването на новия филм за Мечо Пух.
Няма официална причина за взетото решение, но се смята, че то е част от кампанията срещу един от най-любимите детски образи в азиатската страна.
Защо в Китай не искат Мечо Пух?
От няколко години китайският държавен глава Си Цзинпин е сравняван с анимационния герой.
В социалните мрежи изображенията на мечето дори бяха забранени.
Всичко започна през 2013 г., когато снимка на китайския президент и Барак Обама беше публикувана до картинка на Мечо Пух и Тигър.
Fun reminder: China banned Winnie the Poo because this image was going around social media. pic.twitter.com/Sv7Wna06id
— Flux Aeterna ䷈ (@Glyph_4) August 19, 2017
Година по-късно снимка на Си Цзинпин, ръкуващ се с японския премиер Шиндзо Абе, беше публикувана редом до Мечо Пух и Йори.
Chinese Internet users FTW. #APEC2014 pic.twitter.com/6wFDvhlaNv
— Josh Chin (@joshchin) November 10, 2014
От този момент нататък всякакви колажи с Пух и президента заляха мрежата.
През 2015 г. снимка на Си Цзинпин в служебния му автомобил и изображение на Мечо Пух в детска количка стана най-цензурираната снимка в Китай.
In China, images of Winnie the Pooh have been banned because it became a meme to compare their authoritarian leader Xi Jinping to the cartoon bear.
— JOKE BOY (@QuesoCaliente) August 7, 2018
To celebrate the sanctity and importance of the first amendment rights we Americans enjoy, I give you this very silly picture: pic.twitter.com/c49wZVIuzg
За да сложат край на шегите по адрес на президента, миналото лято властите блокираха достъпа до всички търсения на Мечо Пух в интернет.
Winnie the Pooh looks like Xi Jinping ?https://t.co/CfHh2wXAOa pic.twitter.com/IooqNtZSW4
— Dan (@dandaman4us) August 3, 2018
Губи ли Мечо Пух заради отношението към него в Китай?
Забраната за излъчването на "Кристофър Робин и Мечо Пух" в Китай едва ли ще се отрази зле на филма. Очаква се лентата да направи огромен дебют в САЩ с приходи между 20 и 30 млн. долара. Но от друга страна, е факт, че други филми на "Дисни" като "Господарката на злото" (2014 г.) и Пепеляшка (2015 г.) са генерирали печалби съответно от 48 млн. и 72 млн. долара след излъчването им в азиатската страна.
The Hollywood Reporter отбелязва, че в страната има квота за чуждестранни филми - 34 на година, и е възможно китайският пазар да има интерес към други продукции.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!