В света на козметиката винаги е интересно. Зад кулисите на този бизнес на красотата се крият много научни разработки, години тестване на продукти, високи изисквания за безопасност и милиони клиенти, решени да намерят отговор на своя козметичен или дерматологичен проблем.
А още по-интересно е да надникнем зад кулисите на българските козметични компании. Традиционно известни с високото си качество (все пак ние сме сред топ производителите на маслодайна роза), българските козметични продукти са високо оценявани не само у нас, но и в много страни по света.
По-точно в 30 страни по света, ако се позовем на данните на единствената българска дермокозметична компания biotrade.
Само за последните 10 години biotrade навлиза на висококонкурентния пазар в 30 държави както в ЕС, така и в Близкия изток и Азия.
Какви са съставките на успешния износ на козметични продукти и как изглеждат рекламите на българска козметика в други страни, вижте по-долу:
Ефективен козметичен продукт
Най-важната съставка за успешен износ е ефективният козметичен продукт. В света на козметиката последната дума имат потребителите, а по отношение на продуктите на biotrade, резултатите са ясни – козметиката им работи.
Показват го и данните от анализ на фармацевтичния пазар за изминалите 3 години на IQVIA. За периода януари 2019 – декември 2023 г. Acne Out – серията против акне на biotrade е най-продаваният продукт в категория “Акне” на българския фармацевтичен пазар за лекарствени продукти без лекарско предписание.
Продукти, решаващи други дерматологични проблеми като тъмните петна по кожата, също са лидери в своята категория.
“Именно с ефективност спечелихме доверието на нашите партньори първо в Румъния, а после и в останалите страни”, споделя съоснователят на компанията Евгения Найденова.
На всеки пазар, на който стъпват, biotrade държат да се докажат първо пред най-взискателните – колегите дерматолози. А после продажбите се случват по естествен начин.
Все пак не може и без реклама, а да се види реклама на чужд език на познат български продукт винаги е интересно.
Ето как изглеждат рекламите на Acne Out в различните страни:
Доверени местни партньори
Когато става дума за дистрибуция в чужбина, екипите в изпращащата и посрещащата страна са изключително важни, споделят от biotrade.
Тъй като продуктите на първо място са насочени към решаване на конкретни дерматологични проблеми, партньорството с лекари е от изключителна важност.
“Отне ни време, но успяхме да установим и задълбочим отношенията си с дерматолози от страните, в които нашите продукти се разпространяват. Спечелихме доверието им така, както спечелихме доверието на българските дерматолози - като предлагаме ефективни решения на най-често срещаните козметични проблеми”, разказва д-р Найденов, основател на biotrade и създател на всички формули на продуктите.
Именно за това не беше изненада присъствието на някои от най-уважаваните наши дерматолози на 30-я рожден ден на biotrade, отпразнуван със стилно тържество в началото на октомври.
Гости на събитието бяха и партньори от Румъния, Виетнам, Ирландия, които благодариха от сцената на Военния клуб за ползотворното партньорство с българската компания.
Смели планове
Третата и най-важна съставка на ефективната формула за износ на българска козметика са смелите планове. “Стремежът ни е да се превърнем в световен бранд”, споделят от компанията.
“Планирали сме срещи с потенциални търговски партньори в нови 3 държави за следващата година и работим усилено по създаването на нови формули, с които да се погрижим за здравето и красотата на нашите настоящи и бъдещи клиенти”, завършват от biotrade.